Ferrari 296 GTS: със засилка към победата

2203
2024

Льо Ман става на 100, Ferrari се връща в надпреварата след 50 години пауза. Взехме едно 296 GTS и отидохме на място

24-те часа на Льо Ман – който обича моторните спортове, няма как да остане равнодушен. През 1923 г. се е състояло първото състезание, а от тогава до сега е имало още 89 издания, предизвикали масово легенди и трагедии. Само да припомним изданието през 1966, когато извоювалият много победи Ford GT40 се класира само на второ място. Или Porsche-то на Brun, на което през 1990 г. само 15 минути преди финалната права гръмва двигателят. През 2016 г. движещата се на първо място Toyota отпада в последната обиколка преди финалната права – пред погледите на екипа от бокса.

Насред царевичните полета: 296 е истински вихър по отношение на динамиката

А тазгодишното 91-во състезание обещаваше още преди старта, че ще се превърне в истинска класика. В топкатегорията заедно с миналогодишния победител Toyota, за участие бяха записани отбори на Porsche, Cadillac, Peugeot и разбира се, Ferrari. Толкова известни участници на старта не бе имало от 1999 г. – определяно от мнозина като най-доброто състезание в Льо Ман за всички времена. Ferrari привлича вниманието с факта, че завръщането с 499P бе първото участие на отбор на марката от Маранело от 50 години насам.

Почти успяхме: на смрачаване се доближаваме до целта Льо Ман

Макар че между 1995 и 1999 г. тук стартираха няколко 333SP, откритите прототипи участваха частно и противно на волята на марката. При толкова много славна история не можехме да кажем „не” на предложението на Ferrari, за да направим дългото пътуване до Франция с модел на марката за движение по нормални пътища. 1200 километра с Ferrari? Чували сме и за по-сурови методи на мъчение… Така че в понеделник сутринта преди състезанието „оседлахме” нашето синьо 296 GTS и го пришпорихме първоначално по германските магистрали. Тук 2,9-литровият V6 агрегат може да покаже на какво е способен, преди при Мюлхаузен да преминем на френска територия и да станем заложници на тамошното ограничение на скоростта.

Винаги готови за шеги: от кокпита струи настроение

При максимум 130 км/ч веднага превключваме на режим Cruising – това е единственият възможен начин на придвижване, но за щастие успяваме да смъкнем покрива на нашето GTS. Така лъчите на ранното лятно слънце ни галят, докато на разполагащия с 663 к.с. битурбо агрегат отзад като че ли му е малко скучно. В режим Race той поне ни въодушевява със звука си. След първото спиране за зареждане в Безансон целта за днешния ден се казва Клермон Феран. Тук на следващия ден Michelin ще ни обяснят как произвеждат висококачествени гуми за производителя за спортни коли от Маранело. В зависимост от изискването за пърформънс, теглото, респективно разпределението на теглото и самото разположение на двигателя на съответния модел се създава сместа за „черното злато” и се тества при всякакви условия. Следобеда колоната потегля отново – чакат ни последните 400 километра до целта. Нямаме обаче желание да караме по магистралите, взимаме фотографа и едно SF90 Spider, чийто пилот също не го влече към магистралата и започваме да разглеждаме малките населени места покрай Лоара.

За една шепа долари: дуелът с пистолета на бензиновата

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин