Ferrari 296 GTS: ветровит хибрид с техника от F1 за 600 000 лева (TECT)

0905
2023

За 621 000 лв. слънчевият „шезлонг“ е задвижван от централно разположен V6 двигател с 663 к.с. и ъгъл 120 градуса между двата реда цилиндри. Вторият 6-цилиндров мотор, използван някога във Ferrari. За разлика от преди 67 години новият V6 агрегат е комбиниран с електромотор за Plug-in хибридно задвижване, който предоставя на разположение допълнителни 167 к.с.

Батерията е високоволтова с капацитет от 7,45 кВтч и е достатъчна, за да може GTS да измине до 25 километра изцяло на ток. Това превръща Spider в Plug-in хибрид, който може да бъде зареждан с кабел. Тъй като системата прилича на тази при болидите от Формула 1, тя носи обозначението MGU-K (Motor Generator Unit – Kinetic) и присъства с цел увеличаване на мощността. Благодарение на сътрудничеството между двете задвижвания разполагате със системна мощност от 830 к.с. и максимален въртящ момент от 740 нютонметра. Трансмисията е 8-степенна автоматична, а на задната ос има електрически диференциал.

Извън състезателната писта GTS доставя огромно удоволствие в завоите

С пълна тяга при съотношение „тегло-мощност“ от 1,86 кг/к.с. ще се изстреляте до темпо 100 км/ч за 2,9 секунди. От Ferrari посочват като максимална скорост 330 км/ч. Това, че 296 GTS е истинска машина за удоволствие, си пролича по изпълнените със завои планински пътища около Монте Цимоне. Всяко движение на волана е свързано с функция за преценяване на сцеплението. Дори и когато сцеплението намалее, подобният на жироскоп сензор на окачването 6w-CDS – според Ferrari световна новост – се грижи за това, GTS да остане в зададената траектория.

Елементите за управление са разположени върху лъчите на волана. Дори и дигиталният бутон за стартиране

При това създаденият специално за GTS звук на двигателя се усеща повече като впечатляваща композиция, отколкото като спортен крясък. Така типичното турбосвистене и спортният пукот от разположения в средата ауспух при междинна газ се оказват по-важни от музиката от аудиоуредбата. Вътрешното пространство също е успешно. Във Ferrari са обединили всички важни информации в дигитален дисплей директно пред водача. Всички функции за управление са разположени около волана, а отстрани на него има внушителни карбонови лостчета за превключване на предавките. Страхотно представление. Което след 14 секунди се превръща във фестивал на открито.

Това е едва вторият 6-цилиндров агрегат, произведен от Ferrari

Teхнически данни

Двигател V6, отзад, средно разположен + електромотор Работен обем 2992 см3 Системна мощност
610 кВт (830 к.с.) при 8000 об/мин Макс. въртящ момент 740 Нм при 6250 об/мин Задвижване задно/8-степ. DSG Д/Ш/В 4565/1958/1191 мм Тегло (празен) 1540 кг 0–100/200 км/ч: 2,9 сек/ 7,6 сек
Макс. скорост над 330 км/ч Разход 7,3 л А98Н/13,8 кВтч Емисии CO2 172 г/км Цена: от 621 000 лв.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин