Ferrari 296 GTB: не е срамно да го зареждате от контакта!


25
сеп.
2021

Това усещане „искам го“ няма как да не ви е познато. Един поглед и готово – вече сте влюбени. Това ми се случи при вида на новото Ferrari 296 GTB. После обаче идва ред и на това: V6 и Plug-in хибрид. Бърз поглед към техническите данни: там пише 1470 килограма собствено тегло с пакет от лека конструкция. Звучи като разумна концепция. Капацитетът на батерията е само 7,45 кВтч, тоест достатъчно за приличен бууст, но и същевременно достатъчно лек, за да не влияе на динамиката.

Концепцията със задно-средно разположен двигател ни е позната от F8 Tributo и в комбинация с Plug-in от SF90 Stradale. 296 GTB всъщност е доста по-компактен. 4,57 м дължина и 2,60 м междуосие; пет сантиметра по-малко, отколкото при F8 и SF90. Елегантната каросерия е без внушителни спойлери, като с помощта на активни аеродинамични елементи и интелигентно отвеждане на въздушната струя, включително пакет Assetto-Fiorano, генерира 360 килограма налягане на притискане. Геометрията на окачването е усъвършенствана в сравнение с други спортисти със средно разположен двигател и е напасната към по-късото междуосие.

На външен вид е смесица между F8 отпред и SF90 отзад – но всъщност е някак си различен

Така 296 GTB ще притежава нови референтни стойности най-вече при каране по пътища със завои. За целта помага и концепцията с електромотор на задната ос и лека батерия с капацитет от 7,45 кВтч. Тя позволява скорост до 135 км/ч в изцяло електрически режим – самият електромотор допринася със 167 к.с. в системната мощност от 830 к.с. Сензацията тук е разполагащият с 663 к.с. 6-цилиндров двигател. При това не става дума за 2,9-литровия агрегат от Giulia Quadrifoglio или за Nettuno от Maserati. За GTB от Ferrari са разработили изцяло нов двигател с ъгъл между цилиндровите блокове от 120 градуса, при който турбините за първи път са разположени в т.нар. „горещо V“.

Дигитализиран интериор с минималистичен дизайн – ориентиран към водача

Съотношението между литър обем и мощността е 221 к.с. – нов сериен рекорд, като освен това моторът е по-лек с 30 килограма в сравнение с V8. Звукът е изненадващо близо до този на високооборотния V12, като лимитът на оборотите е 8500. Името е толкова класическо, колкото иновационно е всичко останало: 296 означава 2,9 литра работен обем и 6 цилиндъра, GTB – Gran Turismo Berlinetta. Продажбите стартират от първото тримесечие на 2022 г., цените още не са оповестени, но предполагаме, че ще започват от 570 000 лв.

Паралелно с Maserati от Ferrari са разработили изцяло нов V6 двигател. 663 к.с., 120 градуса ъгъл между двата реда цилиндри

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Двигател V-образен 6-цилиндров двигател, битурбо, средно-задно, надлъжно + електромотор на задна ос Работен обем 2992 см3 Мощност 610 кВт (830 к.с.) при 8000 об/мин (системна) Макс. въртящ момент 740 Нм при 6250 об/мин (системен) Задвижване Задно/ 8-степ. двоен съединител Д/Ш/В 4565/1958/1197 мм Тегло (празен) 1470 кг (празен) 0–100/200 км/ч 2,9/7,3 сек Макс. скорост 330 км/ч Цена от ок. 570 000 лв.

ИЗВОД

Ferrari подхожда по емоционален начин към темата за Plug-in – само така нещата биха могли да се получат. Огромните средства за разработка с изцяло нов V6 мотор са доказателство за намеренията на Ferrari.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин