Дали може така? Ferrari с 6 цилиндъра? И със зареждане от контакта? Ние казваме: разбира се! Отвътре 296 е типично Ferrari. Всичко е групирано откъм страната на водача, най-често управлението на кокпита става посредством волана, има също и дисплеи и климатична инсталация, но управлението въпреки дигитализирането е по-лесно от това в Golf. На централната конзола има панел за бутоните за смяна на предавките. Хромираната част наподобява много на основата на скоростния лост на някогашните модели на Ferrari.
Изцяло новоконструираният V6 битурбо двигател на практика е разполовен V12, като мощността му е 663 к.с. При необходимост се включва и разположен между двигателя и трансмисията отзад електромотор със 167 к.с. Той е захранван от високоволтова батерия и осигурява бууст или електрически пробег от 25 километра. Така че потегляме.

Първо няколко километра през планините. След няколко минути става ясно: V6 е само теория, 296 ускорява и звучи толкова феноменално колкото и досегашните модели на Ferrari. Новото електрическо управление се усеща значително по-добре от това на 488 & компания. Най-после усещате, какво се случва на асфалта. Никакво недозавиване, затова пък фино свръхзавиване – 296 балансира умело в завоите, адски бързо е и лесно за овладяване. Това може да бъде постигнато само с Ferrari – макар и с V6 двигател.

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ
Двигател V6, битурбо, средноразположен отзад, надлъжно + електр. двигател Работен обем
2992 см3 Системна мощност 610 кВт (830 к.с.) при 8000 об/мин Макс. въртящ момент 740 Нм при 6250 об/мин Задвижване Задно/ 8-степ. с двоен съединител Д/Ш/В 4565/1958/1187 мм
Тегло (празен) 1470 кг 0–100/200 км/ч 2,9/7,3 сек Макс. скорост 330 км/ч Разход/Емисии
7,4 л А98Н + 13,8 кВтч CO2 169 г/км Цена от 532 000 лв.

Извод
V6 двигателят е фамозно творение на изкуството с невероятен звук. Освен това и със страхотно шаси – както и с електрически режим за еколозите.
