Ferrari разделя на две предното стъкло

1601
2020

Явно Ferrari иска да пренесе защитата от F1, позната като Halo, и в своите „бегачки“ за обществените пътища – като поставя усилващ елемент в средата на предното стъкло. Италианците са патентовали това решение в САЩ. Мярката трябва да подобри стабилността на автомобила и да позволи А-колонките да станат по-тесни. Освен това допълнителната „разпънка“ би могла да отвежда въздух към климатик отзад.

Система с камери трябва да направи новия елемент „невидим“ за водача – за да няма проблем с видимостта напред.

Водачът не вижда елемента

За интеграцията на решението според Ferrari има две възможности: елементът да бъде монтиран или пред, или зад предното стъкло. Другият вариант е да има две предни стъкла – едно ляво и едно дясно. Това би могло да се отрази положително на аеродинамиката, тъй като чистачката за предното стъкло би могла да бъде вкарана зад допълнителната колонка. От интериора обаче новият елемент изобщо няма да бъде забелязван. Това става възможно благодарение на система с камери, която го прави „невидим“. Монтирани отвън камери предават картината си точно в зоната на „разпънката“, така че водачът вижда абсолютно всичко в зрителното си поле. Съгласно патента системата трябва да функционира както при кабриолети, така и при автомобили с твърд покрив.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин