2023
Преди две години Roma Coupé завъртя главите на феновете на Ferrari, а сега италианците пускат и кабриолета Spider – с което създават вътрешна конкуренция на Portofino M.
Някогашната мода на стоманените сгъваеми покриви отдавна отмина, което означава още едно довиждане – този път с Ferrari Portofino M, за който вече не се вземат нови поръчки. Вместо него клиентите могат да поръчат Roma Spider.
В затворено състояние от Ferrari са се постарали да запазят елегантната Fastback-линия на затворената Roma. В отворено положение зад двете аварийни седалки остава изпъкнала част, умело прикрита от италианците с подглавници и сгънатия покрив от плат. Отстрани цялото това нещо прилича на първата версия на 250 Testa Rossa.
Самият покрив се състои от осем пласта, пет от които отговарят за изолация на акустиката. Така този покрив не отстъпва по нищо на стоманения по отношение на комфорта. По време на движение можете да задействате покрив до темпо 60 км/ч, като отварянето става за 13,5 секунди.
Задницата на Spider съответства на тази на затворената версия. Четири стилизирани светлини осветяват отдолу двете двойки ауспухови тръби. На задния капак има изпълнен в тъмно вадещ се спойлер, който също както при затворената версия не може да се вади механично.
Вторият ред не е за възрастни
С ниския си товарен ръб багажникът побира 255 литра в затворено състояние, а ако покривът е отворен, остават 170 литра – достатъчно за две куфарчета за ръчен багаж и малко дребни предмети.
Все пак и задната седалка може да се ползва за багаж, тъй като освен за малки деца де факто не става за нищо друго. Ако нямате деца или те са пораснали, Roma Spider предлага допълнително товарно пространство. Стига обаче да не искате да използвате преградата срещу вятъра, тъй като същата се сгъва от задните облегалки с натискане на бутон и при темпо до 180 км/ч по време на движение. С аеродинамичната си форма въздушната струя бива отвеждана толкова добре, че във вътрешното пространство остава спокойно.
Кокпитът е същият като на Coupé-то, ориентиран малко повече към комфорт и не чак толкова към водача в сравнение с пърформънс-моделите на марката. Под централния монитор и превключвателя на 8-степенната автоматична трансмисия е разположен ключът на автомобила – в отделна поставка, като творение на изкуството.
Седалките глезят водача с комфорт и странична опора, в леко скосения отдолу волан превключвателят манетино предлага най-различни пърформънс-опции от големите модели. Така например Ferrari Dynamic Enhancer в режим Race осигурява пълен контрол над напречната динамика чрез блокаж.
Под капака работи познатият ни 3,9-литров битурбо V8 агрегат. С 620 к.с. той е – трудно ни е да го кажем – най-слабото изпълнение в гамата на Ferrari. Пълната мощност на двигателя е при 7500 оборота, 760 Нм са на разположение между 3000 и 5750 оборота.
Roma Spider взема спринта от 0-100 км/ч за 3,4 секунди – също толкова бързо, колкото и Coupé-то. От 0 до 200 км/ч се стига за 9,7 секунди, а максималната скорост е 320 км/ч.
Всяко „конче” трябва да се грижи за 2,5 кг
Теглото на Ferrari е 1556 килограма – както е обичайно за Маранело, това е собствено тегло. Така всяко италианско „конче” трябва да тегли 2,5 кг. В сравнение с Coupé-то теглото на модела е по-голямо с 84 килограма, от които 70 се падат на доставяния от Magna покрив. Останалата част се дължи на допълнителни подсилвания на каросерията.
В ценово отношение Roma Spider се движи над 440 000 лв. С дължина от 4,66 метра Roma Spider е с 12 см по-дълъг от 911 Turbo, като има и по-голямо с 22 сантиметра междуосие от конкурента от Цуфенхаузен.
Що се отнася до цената на Ferrari Roma Spider: очакванията са тя да бъде около 440 000 лв.
ИЗВОД
Александер Бернт
С Roma Spider Ferrari отново пуска след дълго време насам кабриолет с покрив от плат – при това какъв. Със силуета на Fastback-а моделът определено засенчва своя индиректен предшественик Portofino M. Както е обичайно за Ferrari, най-големият проблем е да се сдобиете с такъв модел, тъй като търсенето винаги е по-голямо от предлагането.