Ferrari печели по 135 000 лв. на кола, Tesla губи по 22 000

0808
2018

Големи автомобили, големи печалби – този слоган невинаги е валиден за автомобилната индустрия, както разкрива проучване на германския професор по икономика Фердинанд Дуденхьофер. Още за първото полугодие на всеки продаден автомобил компанията Ferrari е „прибирала“ по 135 000 лева – а Jaguar Land Rover едва по 1600, докато Tesla и Bentley дори се оказват с пари назад, както разкрива проучването.

Със средни цени между 66 000 и 76 000 лева на колата Mercedes, ВМW и Audi регистрират печалба по около 6000 лева, а малко по-скромна е печалбата на Volvo. За сметка на това иноваторите от Tesla губят по 22 000 лева на всеки продаден електромобил.

Според данните Porsche е над два пъти по-печеливша марка от Mercedes, Audi и BMW: на кола (средна стойност – 182 000 лв.) производителят от Цуфенхаузен е отчел печалба 34 000 лева! Средностатистическото ново Maserati е малко по-евтино – и носи на FCA по 10 000 лева. Най-добро по отношение на печалбата с огромна преднина е Ferrari. Благодарение и на спонсорството от Формула 1 италианците взимат на автомобили (средна стойност – 560 000 лева) 135 000 лв.!

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин