2024
В началото на 90-те години пикапите все още са рядкост по европейските пътища. Въпреки това Škoda решава да разчупи приетите догми и да обогати своята все по-разнообразна гама с още един интересен модел. Така през март 1995 година се появява нова версия на популярния пикап, наречена Felicia Fun. Тя веднага привлича погледа със своята яркожълта каросерия, която в съчетание с многозначителното название “Fun” дава съвсем точна представа за намеренията на Škoda – създаването на забавен спътник за свободното време. Освен на артистичния характер на автомобила, първите собственици дават висока оценка и на една практична интериорна характеристика, благодарение на която само с няколко стъпки двуместният автомобил може да се трансформира в четириместен.
Името Felicia се появява за първи път във фирмената гама още през 1959 година и всеки път, когато се споменава, феновете на марката си спомнят с носталгия за легендарния двуместен кабриолет, който през първата половина на 60-те години се превръща в символ на вдъхновение и свободомислие. Търсенето на този бърз и атрактивен двуместен автомобил в Чехословакия далеч надхвърли предлагането, най-вече поради факта, че той е бил предназначен основно за износ на Запад. Скоро след края на неговото производство Škoda навлиза в ерата на задните двигатели, които в продължение на дълго време драстично ограничават гамата от възможни варианти на каросерията. Положението се променя едва след началото на серийното производство на модерния Favorit с дизайн на Bertone и напречно разположен преден двигател с предно предаване. Škoda представя изцяло новото си семейство автомобили с каросерия хечбек по време на Международния панаир в Бърно на 16 септември 1987 г.
На тази основа са направени най-различни опитни образци, включително и двуместният прототип 781 Tremp, при който задната част на покрива е изцяло премахната и заменена със защитна тръбна конструкция. В крайна сметка за серийно производство са одобрени само две нови версии – едно комби, наречено Forman, което дебютира през 1990 г., и един двуместен пикап, представен година по-късно.
По време на Международното автомобилно изложение (IAA) във Франкфурт през 1993 г. обаче чешкият автомобилен производител доказва, че дори едно такова търговско превозно средство може да притежава известен чар, като представя две напълно функционални концепции на същата база, наречени Fun. Те са базирани на платформа от Favorit, но клиренсът им е увеличен с 60 милиметра, което улеснява преодоляването на неравен терен. Отличават се с масивен ролбар и допълнителен багажник на покрива, който дава възможност за транспортиране на обемисто спортно оборудване като дъски за сърф или планински велосипеди. Прототипите имат и една специална характеристика, която предизвиква голям интерес. Това е преградната стена на кабината с електрически заден прозорец, която може да се сгъва и позволява поставянето на две допълнителни седалки. В оставащата на разположение товарна зона има достатъчно място за хладилни кутии или багаж.
Боядисаните в жълто и лилаво експонати привличат вниманието със своя изискан чар и ефектни лети джанти със седем спици. Серийният модел, създаден на същата база, е представен в началото на 1995 година в Женева. Той възприема множество идеи и детайли от двата концептуални автомобила и е предназначен единствено за забавление и приятно прекарване на свободното време. Клиентите имат избор между три четирицилиндрови двигателя: 1,9-литров дизел с мощност 64 к.с. и два бензинови от 1,3 и 1,6 литра, чиято мощност е съответно 68 и 75 к.с.
От октомври 1995 г. до август 2000 г. са произведени общо 4016 екземпляра от този интересен модел, който е не само най-цветният, но и най-редкият представител на гамата на марката, а днес е особено търсен от колекционерите.