2019
Новият спортен модел със средно разположен V8 двигател на Ferrari се нарича F8 Tributo и разполага със 720 к.с. Дали обаче Tributo е нещо повече от усъвършенстван 488 GTB?
Манетино на режим Race и с изстрелвате с чистоновото Ferrari F8 Tributo! Наследникът на 488 GTB потегля вихрено, а звукът преминава от сонорно буботене през дрезгаво свистене до виоскочестотно крешене! Тестваме автомобила във Фиорано, домашната писта на Ferrari.
Леко управление
Малко преди първия десен завой „хвърляне карбоново-керамичната котва“ и се дивим на стабилността на спиране при такова рязко забавяне. Превключваме посредством лостчетата на волана на трета и оставяме неочаквано лекото управление да прави това, което обича най-много: завоите. Ултра-пъргавата предна ос е постигнала истинска симбиоза с гумите Michelin Pilot Sport Cup 2. Ако искате да накарате F8 да не недозавива, то би трябвало да нарушите грубо всички правила на изкуството на автомобилните състезания.
Реакция като на атмосферен двигател
При ускорение на излизане от завой, впечатлява не само сцеплението на задните гуми с размер 305, но и реакцията на 3,9-литровия V8 агрегат със 720 к.с., който свързваме с информацията преди теста на инженерите за турбините му. Този V8 обаче реагира без никакво забавяне – ако не ни бяха информирали, щяхме да предположим, че се касае за атмосферен двигател. Естествено после битурбо-тласъкът се усеща брутално, но в никакъв случай не може да се говори за наличие на турбодупка.