2017
ПРИ JAGUAR обичат високата мощност и кръглите числа. В момента текат тестовете на лимузината XE с 600 к.с. по Северната отсечка на „Нюрбургринг“, а сега британците пускат на пазара F-Type с 400 к.с. Моделът се нарича F-Type 400 Sport. Запомня се лесно, но дали се шофира лесно? Качвайте се, моля! Веднага се забелязва, че при този Jaguar не става дума само за игра с числата. В комфортен режим серийните при 400 Sport адаптивни амортисьори филтрират уверено всяка дупка по пътната настилка. В същото време пружините са достатъчно стегнати за бързо шофиране по завои. Все пак моделът се нарича Sport, нали така! Така че по-добре да изберем динамичния режим и да потегляме. Защото в него се справя почти толкова добре като върховия модел SVR.
Единствено реакциите при ниски обороти са малко по-сдържани. Чрез лостчетата за превключване на предавките на волана 8-степенната автоматична трансмисия позволява с лекота да поддържате оптималните обороти на V6. Максималният въртящ момент от 460 нютонметра е на разположение между 3500 и 5000 оборота, максималната мощност – от 400 к.с., както се досещате – се постига при 6500 об./мин. Но това естествено не е достатъчно, за да се застраши позицията на свръхкотката F-Type SVR. Но 400 Sport не е създаден за състезателната писта. Да, предлагат се и керамични спирачки, но те са неприлично скъпи – близо 22 000 лева в пакет. По-добре да дадете „само“ 14 000 лева повече и да изберете кабриолета.
Най-силната страна на F-Type 400 Sport е успешният шпагат между гальовна котка и тигър(че). Между другото: надценката от близо 20 000 лева спрямо варианта с 380 к.с. е добра инвестиция. Освен адаптивното окачване и повишената с 20 к.с. мощност получавате и премиум кожени седалки, както и декоративни елементи. Например жълти шевове на седалките, съгласувани с емблемите „400 Sport“ навсякъде, както и 20-цолови джанти със специален дизайн с 5 спици.
Много добре
Благодарение на двойното задвижване автомобилът е винаги стабилен по курса.
Не е добре
Издигащият се спойлер – хмммм …
Уау ефект
Специалният модел ще се предлага само една година.
Кой ще си го купи?
Колекционерите на спортни автомобили със стил.
Извод
20 к.с. не са много, но F-Type 400 Sport е добър компромис и се приближава по-близо до супер спортните варианти R и SVR. Цената на F-Type е висока и 400 не прави изключение.
Технически данни
Двигател V6, компресор, отпред надлъжно • Работен обем 2995 куб. см • Мощност 294 кВт (400 к.с.) при 6500 об./мин • Максимален въртящ момент 460 Нм при 3500 об./мин • Максимална скорост 275 км/ч • 0–100 км/ч 4,9 сек • задвижване задно/8-степенна автоматична трансмисия • Вместимост на резервоара 70 л • Д/Ш/В 4482/1885-2042*/1311 мм • Багажник 408 л • Собствено тегло 1594 кг • Разход EU-Mix 8,6 л А95Н/100 км • Емисии CO2 203 г/км • Цена от 194 520 лева (за Германия)
* Широчина с външните огледала