F-Type 400 Sport: Jaguar ги закръгли на 400

20 к.с. повече за Coupé и Cabrio: този Jag ще се предлага точно една година

0308
2017

ПРИ JAGUAR обичат високата мощност и кръглите числа. В момента текат тестовете на лимузината XE с 600 к.с. по Северната отсечка на „Нюрбургринг“, а сега британците пускат на пазара F-Type с 400 к.с. Моделът се нарича F-Type 400 Sport. Запомня се лесно, но дали се шофира лесно? Качвайте се, моля! Веднага се забелязва, че при този Jaguar не става дума само за игра с числата. В комфортен режим серийните при 400 Sport адаптивни амортисьори филтрират уверено всяка дупка по пътната настилка. В същото време пружините са достатъчно стегнати за бързо шофиране по завои. Все пак моделът се нарича Sport, нали така! Така че по-добре да изберем динамичния режим и да потегляме. Защото в него се справя почти толкова добре като върховия модел SVR.

След фейслифта задните светлини са затъмнени, при 400 крайните изпускателни гърнета са по средата

Единствено реакциите при ниски обороти са малко по-сдържани. Чрез лостчетата за превключване на предавките на волана 8-степенната автоматична трансмисия позволява с лекота да поддържате оптималните обороти на V6. Максималният въртящ момент от 460 нютонметра е на разположение между 3500 и 5000 оборота, максималната мощност – от 400 к.с., както се досещате – се постига при 6500 об./мин. Но това естествено не е достатъчно, за да се застраши позицията на свръхкотката F-Type SVR. Но 400 Sport не е създаден за състезателната писта. Да, предлагат се и керамични спирачки, но те са неприлично скъпи – близо 22 000 лева в пакет. По-добре да дадете „само“ 14 000 лева повече и да изберете кабриолета.

Означение 400 Sport на спирачните апарати

Най-силната страна на F-Type 400 Sport е успешният шпагат между гальовна котка и тигър(че). Между другото: надценката от близо 20 000 лева спрямо варианта с 380 к.с. е добра инвестиция. Освен адаптивното окачване и повишената с 20 к.с. мощност получавате и премиум кожени седалки, както и декоративни елементи. Например жълти шевове на седалките, съгласувани с емблемите „400 Sport“ навсякъде, както и 20-цолови джанти със специален дизайн с 5 спици.

Тапицираните с кожа седалки са удобни и предлагат много добра странична опора

Много добре
Благодарение на двойното задвижване автомобилът е винаги стабилен по курса.

Не е добре
Издигащият се спойлер – хмммм …

Уау ефект
Специалният модел ще се предлага само една година.

Кой ще си го купи?
Колекционерите на спортни автомобили със стил.

Извод

20 к.с. не са много, но F-Type 400 Sport е добър компромис и се приближава по-близо до супер спортните варианти R и SVR. Цената на F-Type е висока и 400 не прави изключение.

Технически данни

Двигател V6, компресор, отпред надлъжно • Работен обем 2995 куб. см • Мощност 294 кВт (400 к.с.) при 6500 об./мин • Максимален въртящ момент 460 Нм при 3500 об./мин • Максимална скорост 275 км/ч • 0–100 км/ч 4,9 сек • задвижване задно/8-степенна автоматична трансмисия • Вместимост на резервоара 70 л • Д/Ш/В 4482/1885-2042*/1311 мм • Багажник 408 л • Собствено тегло 1594 кг • Разход EU-Mix 8,6 л А95Н/100 км • Емисии CO2 203 г/км • Цена от 194 520 лева (за Германия)
* Широчина с външните огледала

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин