Дванадесет отбора професионални пилоти ще се състезават при екстремни условия на 5 невероятни локации в началото на 2021 г., а четирите най-добри сред тях ще преминат към „нокаут фазата“ и ще се състезават за страхотни награди
Време е за съвсем нов вид състезание! Атрактивност, скорост, предизвикателство, адреналин, електричество, нулеви въглеродни емисии, опазване на околната среда и грижа за екологията, всичко, което прави Формула Е, ще бъде подсилено в много степени (волта), за изключително забавление на публиката в целия свят! Става дума за състезание Extreme E, което ще стартира в началото на 2021 г. и представлява уникално изживяване със спортни автомобили с високи технически характеристики, създадени за най-предизвикателните терени.
Extreme E е шампионат, в който електрическите SUV се състезават в някои от най-отдалечените части на света в пряк сблъсък с най-екстремната природа. Сезонът започва на приказното розово езеро Лак Росе в сърцето на Сенегал (23 – 24 януари), след което се мести в едно от световните чудеса, каменния град и оазис Ал-Ула в Саудитска Арабия (5 – 6 март), след това в невероятния Кали Гандаки каньон в Непал (14 – 15 май), следван от Кангерлуссуак („Големият фиорд“) в Грендландия (28 – 29 август) и град Сантарем в тропическата гора на Бразилия, в устието на Амазонка и Тапахос (30 – 31 октомври).

Трасетата са с дължина между 6 и 10 км и състезателите трябва да се движат през поредица от виртуални порти. Всяко трасе ще се състои от пет до шест порти, в комбинация от офроуд пътеки като Амазонка и открит терен като Арктика. Форматът е проектиран така, че две групи от по шест отбора се състезават една срещу друга в кръгово състезание. За четирите най-добри отбора това ще бъде само загрявка за „нокаут фазата“, в която шофьорите ще застанат „един срещу друг“ за желаното място на финалите.
КОРАБЪТ НА КРАЛСКИТЕ ПОЩИ СВЕТА ЕЛЕНА
Неразделна част от състезанието Extreme E е корабът на кралските пощи Света Елена, плавателен съд, с който някога се е разнасяла кралската поща, а сега ще превозва състезателите до различните локации по света. В този кораб са инвестирани много средства, за да се превърне в оперативна база, отговаряща на най-съвременните стандарти. Разполага с гараж от висок клас, както и с център за работа, логистика, комуникации и настаняване.
Extreme E е най-екстремното авто-мото състезание, което светът някога е виждал, но нищо от това нямаше да е възможно без прецизно проектираната технология. В допълнение към батериите, които са един от основните компоненти на електрическия автомобил, гумите са елемент, който ще осигури безопасността на водачите. От Continental, съорганизатор на състезанието, са проектирали специални гуми, които имат перфектно сцепление на пътищата в Хималаите, Арктика, на пясък или в тропически райони.

ГУМИ ЗА ВСИЧКИ ПОВРЪХНОСТИ
Екстремна жега или минусови температури, кал, пясък или лед – без значение колко екстремни са климатичните условия, състезателите и техните автомобили се нуждаят от надеждни гуми, които осигуряват перфектно сцепление и отлично представяне на всеки етап от състезанието. Continental CrossContact LKS, основата на новата гума, разработена за Extreme E, е добре балансирана многодишна гума със специално проектирани протектори за подобряване на сцеплението и стабилността на почти всяка повърхност. Advanced CrossContact ще помогне на състезателите безопасно да стигнат до финала на най-голямата серия за екстремни състезания в света. Всеки екип ще получи два комплекта летни и зимни гуми, оптимизирани за всеки терен, които изискват SUV с електрическо задвижване.
Всички участници в Extreme E използват един и същи набор от стандартизирано оборудване. Spark Racing Technology ще излезе на сцената, за да създаде, сглоби и достави чисто нов електрически SUV за смелите пионери на офроуд състезанията. Всеки състезател е свободен да тества и изгражда персонализиран задвижващ механизъм и каросерия на тази платформа.
ДО 630 КОНСКИ СИЛИ
Части, които могат да бъдат персонализирани според индивидуалните предпочитания на екипа, са двигателят и инверторът, както и външните части на каросерията, например капак, страничен панел, светлини, предна и задна броня. Батериите са съвместими с двигателите на Формула Е и могат да генерират максимална мощност от 470 кВт (приблизително 630 к.с.), като новата батерия е специално адаптирана към тежките условия на офроуд състезанията, проектирана да издържа на екстремни ситуации, пътни условия и терен.

Друг компонент от съществено значение за автомобила Extreme E е батерията. Същата компания, която сглоби батериите за първите четири сезона на ABB FIA Formula E Championship, Williams Advanced Engineering, отговаря за този ключов сегмент.
Extreme E е състезателна платформа за ускоряване на развитието на електромобили, които чрез възобновяема енергия ще създадат бъдеще с далеч по-малко въглеродни емисии, но също така ще привлекат вниманието към предизвикателствата на изменението на климата, пред които са изправени различните екосистеми.