2019
EXPLORER? Помнят го само хората от по-старото поколение. Ford го зачерква от европейската си програма преди 20 години. Днес Германия (а и Европа) е завладяна от SUV-ове. Междувременно с годините Explorer ставаше все по-добър, а двигателите му – по-икономични. И тъй като Galaxy и S-Max няма да живеят вечно, Ford връща в Европа пуснатото в края на миналата година ново поколение на модела.
Explorer е дълъг малко над 5 метра и е в една лига с Mercedes GLE, Audi Q7 и BMW X5. Той предлага три реда седалки – поне в Щатите безплатно, които наистина са пълноценни. Explorer обаче става още по-огромен, когато третият ред седалки се прибере електрически в пода, а вторият бъде сгънат механично. Тогава вътре ще поберете до 2274 литра зад електрически задвижвания заден капак. Освен това ще разполагате с поставки за дребни предмети с обща вместимост от 123 литра, както и с 12 поставки за напитки.
Explorer се управлява типично по американски – казваме го в положителния смисъл. Тъй като Ford е толкова комфортен, колкото очакваме от подобен гигант и колкото е необходимо за един семеен автомобил. Автомобилът изобщо не се опитва да ни заблуждава, че е динамичен: движи се подчертано спокойно, преминавайки смело през напречните фуги, и не може да бъде обезпокоен дори от малкото на брой завои в страната на безкрайните прави отсечки.
В Европа моделът ще се предлага предимно като Plug-in хибрид, за който от Ford са приготвили 3-литров V6 бензинов агрегат с 350 к.с., подпомаган от електрическа машина със 100 к.с. и комбиниран с 13,1-киловатчасова батерия. Така можете да изминете около 40 километра изцяло на електричество. Общо разполагате с 450 к.с. и 840 Нм, като този тандем харчи 3,4 литра (по данни на производителя).
Многообещаваща е и останалата част от техниката: американците са оборудвали своя бестселър с LED фарове, голям брой асистиращи системи за водача включително и такава за автоматично паркиране. Жалко, че кокпитът е дигитален и модерен, а управлението му – поостаряло. Конкурентите в Европа: Škoda Kodiaq, Seat Tarraco, Hyundai Santa Fe или Kia Sorento. Ford ги води не само с Plug-in хибридното задвижване. Напълно възможно е европейското пътешествие на Explorer да се увенчае с успех. Стига цената да е добра…
ИЗВОД
В тази ценова лига и с тези размери в Германия се търсят предимно дизели. Те обаче не се харесват на всеки. Като Plug-in хибрид Explorer би могъл да спечели симпатии. Преди всичко поради факта, че този „биг мак“ се движи доста добре.
Технически данни: Ford Explorer Plug-in хибрид
Двигател V6 турбодвигател (350 к.с.) + електромотор (100 к.с.) • Работен обем 2956 см3 • системна мощност 331 кВт (450 к.с.) • Макс. въртящ момент 840 Нм • Задвижване двойно/10-степенна автоматична трансмисия • Д/Ш/В 5050/2004/1775 мм • Междуосие 3025 мм Тегло (празен) 1970 кг • Багажник 515–2274 л • Акумулатор литиево-йонен, 13,1 кВтч • Резервоар 68 л • Разход 3,4 л А 95Н (WLTP) • Емисии CO2 78 г/км