Euro NCAP даде най-високата оценка за асистиращите системи на Volkswagen ID.5


13
май
2022

Най-новите асистиращи технологии на ID.5 бяха оценени като „много добри“ и постигнаха 4 от 4 възможни точки – най-високия възможен резултат в Euro NCAP. Тестващите експерти бяха впечатлени от иновативните системи на изцяло електрическия ID.5, подчертаващи максимален комфорт и отлично ниво на асистенция. С „Теста за асистенция на водача“ Euro NCAP разшири своята тестова схема отвъд класическия краш тест и въведе структурирана система за оценка и класификация в областта на системите за комфорт и асистенция. Целта е да бъде дадена реалистична представа на потребителите за работата на най-съвременните системи за подпомагане на работата на водача.

Допълнителните тестови процедури в областта на асистенцията на автомобилите включват няколко критични сценария за шофиране по магистрала, като типични маневри за включване и напускане, тествайки ефективността на системата за асистенция на водача за избягване на инциденти. Тестът „Assistance competence“ оценява ангажираността на водача, което означава как водачът и системата работят заедно и как системата гарантира, че водачът остава ангажиран с шофирането. Тестът „Safety Backup“ оценява ефективността на автомобила при избягване на сблъсъци и намаляване на потенциално възникналите последици от произшествие. В оценката си Euro NCAP подчертава: „VW ID.5 предоставя много добра помощ на автомобила с подобно ниво на ангажираност на водача. В съчетание с отлично осигуряване на безопасност, системата като цяло предлага много добра асистенция по магистралата.“

В ID.5 Volkswagen използва иновативни, напълно свързани асистиращи системи, като опцията „Travel Assist с групови данни“ е най-добрият пример. В рамките на системата тя може активно да държи автомобила в лентата и да поддържа както разстоянието до превозното средство отпред, така и максималната скорост, зададена от водача. Освен всичко друго, системата използва функцията Adaptive Lane Guidance (адаптивно насочване в лентата), която активно поддържа автомобила в средата на лентата. Въпреки това, „Travel Assist с групови данни“ може да се адаптира към стила на шофиране и също така може да държи автомобила от дясната или лявата страна на лентата.

На магистралата „Travel Assist с групови данни“ може да осигури активна асистенция при смяна на лентите при скорост от 90 км/ч и по-висока. Ако е активиран, смяната на лентата може да бъде стартирана и изпълнена чрез докосване на лоста на индикатора. При условие, че сензорите не откриват никакво превозно средство в обкръжението на автомобила, и че капацитивният волан разпознава ръцете на водача, автомобилът автоматично започва маневрата за изпреварване и сменя лентите. Водачът може да се намеси и да поеме управлението на автомобила по всяко време

Асистентът също така е оборудван с превантивен контрол на скоростта и помощ в завой. Скоростта на автомобила може да се регулира спрямо приложимите ограничения на скоростта и пътя (завои, кръгови кръстовища и др.). Като се има предвид, че са налични анонимни групови данни от други Volkswagen автомобили, новият „Travel Assist с групови данни“ може също да осигури поддръжка по пътища само с една маркировка на лентата, – например на селски пътища без маркировка на централната лента.

„Travel Assist с групови данни“ вече се предлага като опция в Европа във всички нови произведени ID.модели, оборудвани с ID.Software 3.0. С това Volkswagen потвърждава твърдението си за предлагане на висококачествени технологии във всички класове автомобили.

Още по темата