Новини » EQS: новият електрически SUV на Mercedes

EQS: новият електрически SUV на Mercedes

1904
2022

Mercedes представи своя нов електрически флагман EQS. След седана EQS и по-малкия EQE, от втората половина на 2022 г. SUV-ът EQS ще бъде третият модел, базиран на новата платформа, разработена специално за електрически задвижвания. Уникалното при големия електрически SUV  е, че той ще бъде предлаган и в седемместен вариант срещу доплащане.

EQS SUV е по-къс от седана

За да получите по-ясна представа за новия електрически модел, нека започнем с размерите. Да го кажем направо: EQS SUV е истински колос. И въпреки това, е по-къс от седана. С дължината си от 5,13 метра, той е с почти 10 сантиметра по-къс от аналога на двигател с вътрешно горене GLS и също така по-къс от EQS (5,22 метра). SUV-ът, естествено, е малко по-широк (с шест сантиметра повече от EQS) и разбира се – значително по-висок (+ 20 сантиметра спрямо EQS). Междуосието от 3,21 метра е еднакво и в двете версии на EQS.

В сравнение с лимузината EQS, нейният SUV-аналог е с 20 сантиметра по-висок.

Размерите на Mercedes EQS SUV

Дължина: 5125 мм

Ширина: 1959 мм

Височина: 1718 мм

Междуосие: 3210 мм

Обем на багажника: 645-2100 литра (при 7 места: 565-2020 литра)

Типичен за семейство EQ дизайн

Външният вид на EQS SUV не е голяма изненада. Защото не само името, но и дизайнът са ориентирано към вече добре познатата електрическа лимузина от Щутгарт. Отпред и двата модела имат EQ Black Panel радиаторна решетка и интегрирани фарове (при SUV има три малки триъгълника – подпис на дневните светлини), а светлинна лента подчертава долната част на предния капак. SUV-ът разполага стандартно с LED фарове, а Digital Light се предлага срещу допълнително заплащане.

Дизайнът на EQS SUV е ориентиран към лимузината EQS и по-малкия EQE.

В профил моделът прави впечатление с потъващи дръжки на вратите (като при лимузината), както и с подчертаните прагове. Черните калници са типични за SUV. Задната част на SUV-а EQS е значително по-изправена от тази на седана, но задните светлини с добре познатата графика тип „намотка“ са подобни на тези при ниската версия на модела. Клиентите могат да избират различни видове джанти с размер от 20 до 22 цола. Разбира се, в списъка с опции откриваме и популярната линия AMG.

Луксозен интериор с до седем места

Подбрани материали, прецизна изработка и (отчасти) изискан дизайн (емблеми на Mercedes в дървото): ако търсите SUV с повече внимание към детайлите, ще трябва да се обърнете към Bentley и компания. Всичко в купето е меко на допир и радва окото, а пътниците в SUV-а EQS ще се чувстват приятно на всички седалки.

Задната седалка разполага с регулиране ъгъла на облегалката – но не чак толкова, колкото се надявахме, така че да дремнете на втория ред не е толкова удобно, колкото например в Audi Q7. Стандартно задната седалка може да се регулира надлъжно в диапазон от 13 сантиметра, благодарение на което обемът на багажника варира от 645 до 880 литра. Ако сгънете втория ред в съотношение 40:20:40, разполагате с цели 2100 литра в EQS SUV.

Т.нар. Hyperscreen с ширина 141 сантиметра е съставен от три отделни екрана, които се сливат визуално един в друг. В EQS SUV за това се доплаща.

Електрическият автомобил се предлага и в седемместен вариант срещу допълнително заплащане. Две отделни седалки могат да се разгънат от пода на багажника. Третият ред обаче не е особено просторен за SUV с дължина 5,13 метра (BMW X7 и дори Dacia Jogger имат повече място на третия ред).

Т.нар. Hyperscreen, в който три екрана оптически се сливат в един мегаекран с ширина 1,41 метра, прави впечатление дори гледан от третия ред седалки. Но това не е всичко, за втория ред се предлага пакет „MBUX High-End Rear Seat Entertainment Plus“ с два 11,6-инчови дисплея.

По желание на клиента SUV-ът може да бъде поръчан и с две отделни седалки на третия ред, но мястото на тях е крайно недостатъчно.

Големите врати улесняват влизането и качването както отпред, така и отзад – но ако автомобилът е мръсен, ще изцапате глезените си, които се трият в стъпенките. Те обаче имат важна функция – намаляват аеродинамичното съпротивление (стъпенките са изравнени с долната част на купето –  обикновено това не е така при SUV-овете на двигател с вътрешно горене).

Три нива на мощност

При лансирането на пазара Mercedes ще предлага SUV-а EQS в три версии. Клиентите могат да избират между EQS 450+ със задно задвижване, EQS 450 4Matic и EQS 580 4Matic. Докато EQS 450+ има електрическо задвижване (eATS) само на задната ос, моделите 4Matic имат допълнителен електродвигател и на предната ос.

Mercedes все още не дава данни за динамичните показатели, но разкрива, че пробегът ще бъде до 660 километра, а зареждането ще става максимум с 200 кВт. В бъдеще не е изключено да бъде пусната и модификация АМG.

Спецификации Mercedes EQS 450+

● Мощност: 265 кВт (360 к.с.)

● Максимален въртящ момент: 568 Нм

● Пробег (предварителен): 536-660 км

● Консумация на електроенергия (предварителни данни): 18,6-23,0 кВтч/100 км

Спецификации Mercedes EQS 450 4Matic

● Мощност: 265 кВт (360 к.с.)

● Максимален въртящ момент: 800 Нм

● Пробег (предварителни данни): 507-613 км

● Консумация на електроенергия (предварителни данни): 20,0-24,0 кВтч/100 км

Спецификации Mercedes EQS 580 4Matic

● Мощност: 400 кВт (544 к.с.)

● Максимален въртящ момент: 858 Нм

● Пробег (предварителни данни): 507-613 км

● Консумация на електроенергия (предварителни данни): 20,0-24,0 кВтч/100 км

Пускане на пазара през 2022 г.

Първите автомобили Mercedes EQS, който ще се прави в завода на марката в Тъскалуса (САЩ), трябва да бъдат доставени на клиентите през втората половина на 2022 г. Mercedes все още не разкрива официални данни за цените. AUTO BILD очаква те да започват от около 240 000 лева – т.е. с около 40 000 над тези на лимузината EQS.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

ƒ