2022
Skoda представя варианта Coupé на електрическия SUV Enyaq – както и най-мощната му версия RS. AUTO BILD успя да се докосне до „бегачката“ на ток. Enyaq беше първият SUV, базиран на платформата MEB – неговите събратя по концерн ID.4 и Audi Q4 e-tron се появиха по-късно. При купе-версиите на високите модели обаче Skoda се оказа в ролята на догонващ, тъй като ID.5 и Q4 e-tron Sportback дебютираха преди предложението на чехите.
Но чакането явно си е заслужавало: в студийната зала в Млада Болеслав Enyaq Coupé сияе в топверсията си RS. Тя ще струва около 100 000 лева, а базовата модификация – около 80 000. SUV-купето определено изглежда секси – като отзад наподобява Tesla Model X!
Enyaq Coupé се предлага стандартно с пакета Sportline. В допълнение към по-спортните брони, това включва и прагове в специален цвят. Разбира се, най-интересно е след B-колоната. По-стръмната наклонена линия на покрива прави задната част по-елегантна. Като Coupé Enyaq постига коефициент на аеродинамично съпротивление Cd = 0,234, според Skoda е топпоказател в този клас. Размерите на практика не се различават от тези на обикновения Enyaq. Купето е само с четири милиметра по-дълго и с един милиметър по-високо. Ето размерите накратко:
• Дължина: 4653 мм
• Ширина: 1879 мм (без огледала)
• Височина: 1617 мм
• Обем на багажника: 570 л

Enyaq RS Coupé: по-спортното окачване сваля каросерията
Другите визуални промени в RS не са толкова значими. Най-силно вниманието привлича ексклузивната боя Mamba Green. В предната престилка има допълнителна лента във всеки от страничните отвори, а отзад откриваме нов дифузьор с непрекъсната светлоотразителна лента. Подобно на Founders Edition при нормалния Enyaq, RS получава осветената решетка стандартно.
Закачливо: логата RS на електрическата Skoda са зелени вместо червени и са разположени само отвън под предните триъгълни прозорчета. Джантите могат да бъдат 20- или 21-цолови, а по-спортно окачване прави RS с 15 милиметра по-ниска отпред и с 10 мм милиметра по-ниска отзад. Топверсията използва същото задвижване като при версиите GTX на ID.4 и ID.5 – т.е. два електромотора генерират общо 220 кВт (299 к.с.) и 460 Нм. Благодарение на тях машината с тегло 2,3 тона ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,5 сек и вдига 180 км/ч. Според чехите пробегът с едно зареждане щял да бъде около 500 км.
RS се различава от по-маломощните си събратя по логото RS върху волана и седалките. Скосеният волан и спортните седалки се предлагат и при Sportline. Седалките, панелите на вратите и арматурното табло в RS са облечени в комбинация от кожа и микрофибър. Навсякъде в кокпита има зелени декоративни шевове.

Отзад не липсва място. Пространството за краката все още е разточително. Естествено, това за главите е малко по-ограничено, отколкото при по-практичния Enyaq. Въпреки това възрастните пътници с височина до около 1,85 метра все още могат да пътуват удобно, а стъкленият покрив създава усещане за повече простор.
Със своите 570 литра багажникът побира само 15 литра по-малко, отколкото при Enyaq, а задната седалка е сгъваема – заради формата на задния капак обаче товарният ръб е по-висок.
По традиция SUV-купетата са позиционирани малко по-високо от своите “конвенционални” събратя. Ето защо базовата моторизация в Enyaq Coupé е пропусната. Стартовата версия е със 132 кВт (179 к.с.), задно задвижване и батерия с капацитет 58 кВтч. Над нея е модификацията със задно задвижване, 150 кВт (204 к.с.) и по-голямата батерия с капацитет 77 кВтч. Ако искате 4х4-задвижване, трябва да поръчате версията със 195 кВт (265 к.с.), комбинирана с батерия от 77 кВтч. По данни на Skoda максималният пробег на Enyaq Coupé е 545 километра, в зависимост от задвижването.
