Emira с 4-цилиндров агрегат е последният Lotus с двигател с вътрешно горене (тест)

0908
2023

Звук от Щутгарт в британския „спортист”? Новата 4-цилиндрова версия на Lotus Emira е с двигател на AMG A 45

Важен въпрос: защо производителят пуска две моторизации на един и същи модел с почти еднаква мощност? Говорим за новия Lotus Emira. Миналата година „принцесата“ се появи с познатия ни компресорен V6 агрегат на Toyota, докато сега британците пускат вариант с 4-цилиндровия двигател от Mercedes AMG A 45.

405 к.с. в първата версия, 365 в сегашната, максималният въртящ и максималната скорост са идентични в двата варианта – 430 Нм и 290 км/ч, а ако сравним двете автоматични трансмисии, V6 спринтира с 2 десети от секундата по-бързо от 0 до 100 км/ч.

Всичко след Emira ще бъде изцяло на ток

Всички модели на марката ще се произвеждат от концерна-майка Geely в Китай. При което това не е съвсем вярно, тъй като Geely са инвестирали в нова фабрика, специално за моделите на Lotus.

Последният вариант с двигател с вътрешно горене получава помощ от Щутгарт под формата на това, което неотдавна Mercedes спря в A 45: 2-литровия мотор.

Въпреки германския мотор Emira звучи като Lotus

Двигателят притежава отлични стойности и не звучи като AMG. Lotus са успели да постигнат собствен звук басов, дрезгав, метален, наистина добър.

Иначе динамичните характеристики съответстват на тези на 6-цилиндровия вариант. Усещането от волана и обратната връзка са ултра-директни. 4-цилиндровият агрегат е значително по-лек от V6 двигателя на Toyota. 8-степенната автоматична трансмисия с два съединителя обаче „компенсира” теглото.

1446 кг е масата на автомобила, 1405 беше тя при най-леката версия на V6-моторизацията. Нашата V6-Emira с ръчни скорости във версия First Edition тежеше 1482 кг.

Отвътре почти всичко е идентично на версията с 6-цилинров агрегат: лостът на автоматичната трансмисия има функция за ръчен режим, но тя е почти неизползваема на практика. Вместо нагоре и надолу трябва да превключвате наляво и надясно. Тази функция е абсолютно излишна, тъй като лостчетата на волана превключва т ръчно много добре предавките.

Цените стартират – идентично на V6 – от 192 000 лв. за First Edition. Версиите с по-големия двигател отдавна са разпродадени. Интересуващите се от 2.0-литровия двигател трябва да побързат.

Извод

С модерния турбо 4-цилиндров агрегат и автоматичната трансмисия с два съединителя Emira се насочва в посока модерен спортен автомобил. Британците са жертвали емоцията за по-голяма перфектност.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин