Emira: последният Lotus с двигател на вътрешно горене

0707
2021

В Lotus предстои голяма промяна. Британската марка с богати традиции, която сега е част от китайската Geely Group, в бъдеще ще произвежда напълно електрически автомобили. Преди това да се случи обаче, ще бъде пуснат един последен модел с двигател на вътрешно горене – и това е Emira. При новия конкурент на Porsche Cayman двигател от AMG за първи път ще бъде използван в Lotus за първи път. 2-литровият четирицилиндров турбоагрегат идва от A 45, но е модифициран – преди всичко защото агрегатът ще бъде поставен централно и ще предава своите 365 к.с. към задните колела чрез доказаната 8-степенна трансмисия с два съединителя от AMG. Все още няма данни за динамичните показатели.

First Edition дебютира през пролетта на 2022 година

Клиентите ще могат да поръчат още един двигател – добре познатия 3,5-литров V6 от Toyota. Той генерира 406 к.с. и 430 Нм, като тук можете да избирате между ръчна трансмисия или автоматик. Спортният автомобил с шестцилиндровия двигател трябва да се изстрелва от 0 до 100 км/ч за по-малко от 4,5 секунди и да достига максимална скорост от 290 км/ч. Emira First Edition ще бъде предлагана само с този двигател – като първите екземпляри трябва да бъдат доставени през пролетта на 2022 г. Пускането на пазара на четирицилиндровия вариант е планирано за лятото на същата година. Цените ще стартират от около 140 000 лева.

Теглото на Evira (името означава „лидер“) по данни на Lotus е 1405 килограма.

Дизайнът е ориентиран към хиперавтомобила Evija

Що се отнася до дизайна, дългият 4,41 метра, широк 1,90 метра и висок 1,23 метра двуместен модел следва линиите на електрическия хиперкар Evija, например по отношение на въздухозаборниците в предния капак или подписа на Full LED фаровете. Задните светлини напомнят на моделите на McLaren, а светлинната ивица, която ги свърза, светва само при спиране. Под бронята отново има въздухозаборници. Отляво и отдясно откриваме ауспухови накрайници, а между тях – дифузьор.

За първи път акцентът върху пригодността за ежедневна употреба

И макар че дизайнът дори не го загатва, една от целите при разработката на Emira е била пригодността на модела за всекидневна употреба. Така например окачването е проектирано стандартно за комфортна возия, а по-безкомпромисната спортна конфигурация се предлага само срещу доплащане. Този нов фокус може да се усети най-силно в интериора. Разбира се, Lotus получава обичайните характеристики като спортни седалки и спортен волан. Също така обаче тук откриваме стойки за чаши, отделения за съхранение във вратите, USB, 12-волтови изводи за ток и дори мрежа за бутилки на конзолата. Освен това Lotus се хвали с нишата за съхранение зад седалките (208 литра), както и със 151-литровия багажник зад централно разположения двигател.

Опционално могат да бъдат поръчани премиум спортни седалки, които могат да се регулират електрически на 12 степени.

Стандартно с дигитален кокпит

Както бихте очаквали в този сегмент, 12,3-инчов екран замества аналоговите уреди. Централният дисплей е достатъчно голям (10,25 инча) и може да бъде свързан със смартфони чрез Apple CarPlay и Android Auto. В допълнение към Launch Control-а, има и други електронни асистентите разполагат, които не са необходими за спортно шофиране, като сензор за дъжд, парктроник и асистент за смяна на лентата.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв