Тест » Eclipse Cross PHEV е изгоден и за него не се чака

Eclipse Cross PHEV е изгоден и за него не се чака

0911
2022

Няма микрочипове, няма клетки на батерии – производителите в Европа не могат да доставят автомобилите си. За разлика от Mitsubishi – при това на изгодна цена

Започваме с парите – тема, която е доста интересна при този автомобил. При това в положителния смисъл.

В Германия Mitsubishi предлага Eclipse Cross с двойно задвижване и Plug-in-хибрид от 81.000 лв. Това е добра цена. Освен това (в Германия) до края на тази година получавате и държавна субсидия в размер на 9.000 лв.

Също така Mitsubishi могат да ви доставят колата веднага, тъй като за разлика от други производители японците са се запасили: имат ди достатъчно кабели, микрочипове и клетки за батерии.

Освен държавната премия в Германия, клиентите получават и още 9.000 лв. премия от Mitsubishi – така за вас остава да платите сензационните 63.000 лв.

Трябва да кажем, че за тази сума не получавате „гол като пушка” модел, а такъв с 18-цолови алуминиеви джанти, камера за заден ход, двузонова климатична инсталация, темпомат и отопление на седалките. Както и с 6-метров кабел, с който да зареждате батерията с капацитет от 13,8 кВтч.

От 4 до 6 часа време за зареждане от контакта

Ако искате да заредите автомобила от контакта вкъщи, ще са ви необходими от 4 до 6 часа. Разбира се можете да направите това и на  обществена зарядна станция – там батерията на Eclipse ще бъде заредена на 80 процента за половин час. Още толкова ще са ви необходими и за останалите 20 процента. Недостатък, типичен за всеки електромобил.

Електрическият пробег по WLTP е 61 километра – по време на теста ни, ние измерихме 43 километра. Ако изключите климатика и карате бавно, може би ще постигнете около 60 километра. Можете обаче и да се движите така, че след 20 километра да се включи бензиновият двигател – добре, че от Mitsubishi са шумоизолирали добре предната част. Не, не се плашете – тишината в интериора се дължи и на спокойната работа на 2,4-литровия 4-цилиндров двигател. Заслугата е и на малката мощност: само 98 к.с. от 2,4 литра работен обем. Така атмосферният агрегат достига 4000 оборота.

От 65 км/ч бензиновият двигател задвижва директно автомобила

Целта на двигателя с вътрешно горене е да снабдява с ток разполагащите общо със 177 к.с. електромотори, когато батерията се изтощи. За задвижването винаг отговарят синхронните електромотори. Бензиновият двигател може да задвижва предните колела – не и задните, тъй като няма карданен вал.  Тъй като бензиновият двигател разполага с една-единствена предавка, той може да се включи директно в задвижването от скорост над 65 км/ч. Под тази скорост той работи като генератор на ток за двата електромотора. Може също така и да зарежда батерията по време на движение. Обемът на бензиновия резервоар е 43 литра. Двигателят работи по цикъла на Аткинсън.

Когато батерията е заредена, Mitsubishi потегля електрически – това не е пречка благодарение на двата мощни електромотора: те разполагат общо със 177 к.с. и 333 Нм. Така хибридният SUV на Mitsubishi мож да се изкачва електрически и по планински пътища с наклон от 20 процента. Когато е необходима по-голяма мощност – за изпреварване например или за теглене на ремарке се включва бензиновият агрегат, като изпраща възможно по-голяма мощност към генератора, който пък захранва електромоторите.

Макар и от Mitsubishi да са направили добра шумоизолация на двигателя, той все пак присъства акустично.

Иначе сътрудничеството между електромотори и бензинов двигател става комфортно и без придърпване. Управлението е леко, но малко нечувствително – заедно с окачването не са замислени за спортни водачи. Mitsubishi се движи сигурно и комфортно, без да демонстрира амбиции за висока скорост в завоите.

Предлаганото място в дългата 4,54 метра каросерия е убедително. Отпред високите водачи с дълги крака ще намерят подходяща позиция на седене . Макар и да не предлага кой знае колко голяма странична опора, седалката е удобна и позволява лесно качване и слизане. С широчината си от 1,80 метра Eclipse е сравнително тесен – това пък е удобство за придвижване по тесни улици и в паркинги. Тук ще маневрирате с лекота и благодарение на серийната камера за заден ход в иначе не притежаващата добър обзор задница.

Клиренсът на Eclipse е 185 мм, като Mitsubishi са се отказали от сериозни спойлери – такъв има само на предната броня.

Тъй като няма механично двойно задвижване, двата електромотора се грижат за задвижване на осите: предният с82 к.с. и 137 Нм, задният с 95 к.с. и 195 Нм. Сътрудничеството на електромоторите е наистина добро и „японецът” изкачва уверено хълмовете. Когато стане много стръмно, се включва и бензиновият двигател, който в ролята на генератор изпраща още ток към електромоторите.

ИЗВОД

Мартин Браун

Цената е добра, получавате и 2 години гаранция. Този хибриден  Mitsubishi е и добър 4х4 автомобил.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин