E-Pace: най-практичният Jaguar (ТЕСТ)

2105
2021

Признавам си: подходих към този автомобил с предубеждение. Пращящо от тестостерон купе, 12 цилиндъра под капака… така си представям истинския Jag. В наши дни обаче практичното излиза на преден план, а SUV-oвете са златните кокошки на автомобилните производители – и в Ковънтри знаят прекрасно това. Електрическият I-Pace, големият F-Pace – и най-малкия E-Pace, който ние тествахме, са специалната порода котки, която ще се хареса на почитателите на шофирането от високо.

Пластмасите в интериора са висококачествени, с 11,4-инчовия тъчскрийн се борави удобно, а графиката му се вписва идеално в дизайна на кокпита

И докато I-Pace (от 156 360 лв.) и F-Pace (от 107 020 лв.) са много висока топка както по отношение на цените, така и на размерите, E-Pace е по-компактен и по-достъпен. Е, доколкото последното определение може да важи за модел с базова цена 86 580 лева… макар и с 3 цилиндъра! Да, стартовата моторизация на E-Pace действително е само с три „гърла“ – в лицето на 1,5-литров бензинов агрегат със 160 к.с.! Същият агрегат на вътрешно горене се използва и при топизпълнението – Plug-in хибрид с 309 „коня“.

E-Pace гордо носи наследството на своите предшественици – макар че надали някой си е представял подобен Jaguar преди повече от половин век

С дължина 4395 мм малкият SUV e най-късият Jaguar – ще го оцените в града. А някои симпатични детайли като изображенията на хищници от семейство котки върху предното стъкло, релефните емблеми върху подглавниците, както и надписът EST.1935 толкова акцентират върху благородния характер на машината, че практични предимства като големия обем на багажника (557-1200 л) и достойния дори за Land Rover клиренс от 21 см сякаш остават на заден план. Вниманието към детайла бива отразено дори върху дъното (!) на кутията в подлакътника, което е изпълнено много качествено. 9-степенната автоматична прекрасна трансмисия на ZF (единствената за модела) си партнира чудесно с 2-литровия дизелов мотор (204 к.с., 430 Нм). И за да се върнем пак на вниманието към детайла – възхитени сме от изпълнението на обшития в кожа селектор на скоростната кутия. Разходът, отчетен по бордови компютър, беше малко над 8 л – съвсем близо до обявените от производителя 7,7.  

Топизработка: обшитият в кожа лост за управление на 9-степенния автоматик, отляво – превключвателят за режимите на шофиране

Отпред пространството е повече от достатъчно, но дори на задната седалка спокойно могат да се седят двама високи пасажери. Качването е по-високо в сравнение с компактен модел, както и по-ниско в сравнение с конвенционален SUV. В кокпита ще се ориентирате сравнително лесно, като британците са заложили на традиционен тип управление без да изнасят прекалено голям брой функции в тъчскрийна на инфотейнмънт системата.

Багажникът побира впечатляващите 557 литра, а при сгънати задни седалки дори 1200 литра. Гумената стелка се мие много лесно

ИЗВОД

Е-Pace е всестранен талант, който се отличава от тълпата. Ако искате да избягате от шаблона на германските премиум марки, можете смело да заложите на този Jag – дори и да го избирате не със сърце, а с разум.

Характерната линия на стоповете е директна препратка към спортиста F-Type – и изглежда много шикозно
3D-изображението на автомобила помага при маневриране и паркиране

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин