e.Go Life: този електромобил трябва да се произвежда в България (ТЕСТ)

2312
2022

СТАРТИРАЛ КАТО УНИВЕРСИТЕТСКИ проект, един фалит по-късно автомобилният производител Next.e.Go се завръща с e.Go Life. Моделът иска да се представи убедително като малък електромобил за града. Отвън градската „бълха“ ни се понрави със заоблените си динамични форми и спортно широката си задница.

Първото впечатление: доста е шик! 3,34 метра дължина и междуосие от 2,20 метра определено му отиват. А когато потегли, e.Go се движи уверено в града. Естествено в часа пик не доставя кой знае каква радост, но понижава значително нивото на стреса. Задвижван е от електромотор със 78 к.с. на Bosch. В спортен режим ускорява разумно, но пък тогава пробегът се топи бързо. Ако карате e.Go в екологичен или комфортен режим, тогава посочените по WLTP 125 километра не са илюзия. Тъй като капацитетът на батерията е 21,15 кВтч – повече от на Smart EQ fortwo. Изненадващо добре шумоизолиран във вътрешното пространство. Окачването предлага типичен за малък автомобил комфорт, а меко тапицираните седалки са окей.

Компактните размери и електрическото задвижване улесняват изключително градския слалом

В e.Go могат да се поберат общо четирима души, при което е за предпочитане двете задни седалки да бъдат заети от малки пасажери. Иначе ще ви стане доста уютно. До 643 литра е вместимостта на багажничето, ако сгънете задните седалки. Дотук добре. Това обаче не важи за ниско разположеното вътрешно огледало. То пречи на видимостта напред и понякога скрива цели участници в движението. А назад е най-добре да се ориентирате чрез страничните огледала – получава се по-добре. Отвън e.Go е с пластмасова обвивка. Тя помага срещу удари на паркинга и не трябва да бъде постоянно пребоядисвана.

e.Go във версия Special Edition Next се предлага с подгряване на стъклото и Apple CarPlay/Android Auto

Във вътрешното пространство на градския автомобил доминира рециклираната твърда пластмаса. Елементите там не са особено шик, но за сметка на това са функционални. На централната конзола например можете да закрепите дезинфектант. Функционална и екологична се явява алуминиевата рама на e.Go. До страничната линия заварените алуминиеви профили образуват рамка. Тъй като екстериорът и елементите на вътрешността са поставени върху нея, притежателите на e.Go могат да разкрасяват своя автомобил. Цената от 54 000 лв. (без субсидията за електромобил в Германия) обаче е доста солена. Ако погледнем таргет групата на e.Go Life, то това са добре печелещи хора от вътрешността на градовете. Такива, които ще ползват модела като втора или трета кола в семейството и с e.Go Life се запознават с електрическата мобилност. Моделът не е подходящ за хора с малък бюджет, които не искат да се откажат от автомобил.

Функционално обзавеждане и добра позиция на седене. Багажникът побира само най-важното

Това ни харесва, а това не

Електрически стъклоповдигачи, здраво захапващи спирачки и рекуперация – всичко това ни харесва. Липсват среден подлакътник и бутони на волана, а понякога управлението е малко сложно.

e.Go Life Special Edition Next

Двигател електрически, отзад • Мощност 57 кВт (78 к.с.) • maкс. Въртящ момент 200 Нм •
Задвижване задно/едностепенен автоматик • Д/Ш/В 3348/1747/1582 мм • Тегло (празен) 1229 кг • Багажник 143-643 л Ускорение 0–50 км/ч за 4,3 сек • Макс. скорост 122 км/ч • Разход 18,3 кВтч/100 км време за зареждане 3,7 до 9,6 часа • Цена от 54 000 лв. (за Германия, не е включена държавна субсидия)

Стажантът Фабиан на втория ред

Извод

e.Go Life изглежда прилично и не разтърсва пасажерите си. Притежава климатик и модерна инфотейнмънт система. Единствено самоуверената цена спира ентусиазма ни.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин