E-клас кабриолет – наслада или разочарование през лятото?


27
апр.
2021

Mercedes E-клас кабриолет от поколение 207 е доста елегантен автомобил. Колко солидна е обаче употребяваната техника за фасадата на открития четириместен автомобил след повече от десет години?

Автомобилът-мечта от Щутгарт често носи звезда отпред и няма покрив. Точно като кабриолета Mercedes E-клас (A 207), който на външен вид доста прилича на някогашната E-клас от поколение 212. В техническо отношение произвежданият от 2010 г. в завода в Бремен четириместен модел, също както и своя Coupé-брат, е базиран на „маратонеца“ от продължителните тестове на AUTO BILD с пробег от над 500 000 километра – С-клас от типа 204. Дългият 4,70 метра кабриолет изглежда внушително-елегантен дори и след 10 години.

Времето все пак е оставило отпечатък върху покрива на E-клас кабриолет

Настройката на окачването е в категория „уверено и спокойно пътуване“. Дори и при движение върху паваж отлично изработеният автомобил с пробег 98 500 километра не скърца и трака. Структурата на каросерията е здрава и дори след по-внимателно вглеждане не се откриват никакви проблеми с ръждатата. Единствено не винаги перфектно настроени безрамкови стъкла на прозорците могат да бъдат малко шумни. Нашият кабриолет на възраст над десет години не се движеше съвсем тихо дори и при затворен покрив. Освен това по външната страна на покрива си личеше възрастта на автомобила: ако игнорирате пукнатините и рискувате проникване на вода, ще се сблъскате с проблеми с мухъла и повредени от влагата уреди за управление. Иначе ядовете са малки, а комфортът – голям. Пълноценният четириместен автомобил разполага с интелигентна система за избягване на въздушни турбуленции на борда. Над предното стъкло се намира (малко капризната с напредване на възрастта) електрически вадеща се система за отблъскване на вятъра с името Aircap. Системата е допълнена от също електрическа преграда срещу вятъра за пасажерите на задния ред.

Гамата на двигателите е много голяма

Наремето ценовата листа с екстрите бе дълга и скъпа. Тя даваше възможност за доста индивидуализации и допълнителен лукс на борда: от аудиосистема Harman/Kardon през многократно регулиращи се многоконтурни седалки до джанти AMG. С тях кабриолетът на E-клас ставаше още по-ексклузивен. Нашият тестови автомобил бе оборудван с малко шумно работещия 3-литров V6-бензинов двигател със серийната 7-степенна автоматична трансмисия. Разполагащият с 292 к.с. 6-цилиндров мотор звучи чаровно и владее както спокойното, така и бързото придвижване. Когато е необходимо, вдига 100 км/ч за под седем секунди. При затворен покрив на теория можете да вдигнете 250 км/ч. Гамата на двигателите е огромна: от базовия бензинов E 200 със 184 к.с. и 270 Нм максимален въртящ момент до V8-двигателя в топмодела E 500 с 388 к.с. (408 к.с. от септември 2011 г.).

Фейслифтът през май 2013 г. донесе по-красива външност

Не съвсем без критики са иначе доста икономичните по отношение на разхода си с между 4,8 литра (E 220 CDI) и 7,2 литра (E 350 CDI) ранните дизелови мотори с Common-Rail-впръскване. С норма на вредни емисии Euro 5 междувременно няма да можете да отидете до централата на Daimler в Щутгарт. Ранните дизелови двигатели OM 651 често имат проблеми с инжекторите. Ако искате по-актуална външност, по-добре се ориентирайте към автомобили след фейслифта от май 2013 г. Тези кабриолети рядко се предлагат под 40 000 лв.

ИЗВОД: с напредване на възрастта E-клас кабриолет от поколение 207 става достъпен автомобил. Солидната конструкция и многобройните фини детайли превръщат модела в мечта за лятото на нормално печелещи хора.

Още по темата