2025
ЗА РАЗЛИКА ОТ BMW Mercedes залага на две различни платформи за вариантите с двигател с вътрешно горене и с електромотор. Разполагащият с 408 к.с. EQE 500 е базиран на изцяло електрическа платформа. Той ускорява впечатляващо и вихрено, реагира чувствително на педала на газта, рекуперацията може да се настройва тристепенно, One-Pedal-Drive функционира чудесно до пълно спиране. Тежащият 2,5 т EQE се управлява нежно, много тихо и комфортно, като следва отлично зададената траектория. С 91-киловатчасовата батерия по време на теста моделът успя да измине 407 км – съвсем приличен пробег. E 450 харчи 8,7 л – А 98 Н – и въпреки сравнително малкия си резервоар с вместимост от 66 км естествено може да стигне доста по-далеч. Класически седан с надлъжно разположен 6-цилиндров редови двигател.

И този 3-литров бензинов мек хибрид с 404 к.с. е истинско преживяване, пращящ от мощност, с фини маниери и дрезгав звук. E 450 се движи спокойно и елегантно, но малко по-сухо от EQE. Ние обаче го предполагахме – цялото това удоволствие си има своята цена. С цена на километър от 1,94 лв. за E 450 и дори 2,12 лв. за EQE и двата модела на Benz са наистина скъпо удоволствие. Накрая бензиновият E 450 побеждава – въпреки високата цена на А 98 Н и въпреки че при EQE сервизната поддръжка на 6 години и 90 000 км е включена в цената. Все пак E 450 струва по-малко, а загубата на стойност е осезаемо по-малка в сравнение с тази на електрическия EQE.



Извод
Първокласни динамични характеристики, високо ниво на комфорт и богато оборудване – всичко това обаче си има цена. Разходите на километър и при двата автомобила са доста високи. В крайна сметка след четири години бензиновият вариант се оказва по-изгодното решение. Хубаво е, че E 450 с фамозния 6-цилиндров мотор все още има силни аргументи на своя страна.