Eто го прототипа на електромобила, който ще се прави в Ловеч


10
юли
2021

Министърът на икономиката Кирил Петков и представители на германския производител на електромобили  Next.e.GO подписаха документи, с които се финализира процедурата за започване на инвестиционния проект на компанията в България. Новото съоръжение ще бъде кибер-физичен близнак на интелигентна, базирана на принципите на индустрия 4.0, фабрика в Аахен, Германия, която е първата по рода си напълно свързана цифрова микрофабрика в BEV индустрията, използваща способите на ‚интернета на производството‘  и усъвършенствана автоматизация. Инвестицията е резултат от успешното сътрудничество и работа на Министерството на икономиката, Аутомотив Клъстер България, частни инвеститори и институции в България и Германия.

Прототипът Next e.GO Cross, представен на официалната пресконференция, разполага с мощност 77 кВт, и е дълъг 3,4 м

Oчакваната инвестиция на компанията, която ще работи в България – Next.e.GO България, ще е в размер на около 280 млн. лв. (140 млн. евро). Производственият капацитет ще бъде  30 000 електрически автомобила годишно, като в региона ще бъдат създадени до 1000 нови работни места. Проектът ще бъде реализиран на територията на завод „Балкан“ АД в гр. Ловеч, а началото на серийното производство е планирано за първото тримесечие на 2024 г.

„Радвам се, че успяхме да работим екипно и професионално и да отговорим на всички очаквания на инвеститора, така че да предпочете България от всички възможности които е имал“, каза министър Кирил Петков. По думите му  друга голяма фирма в България – Bosch, ще доставя много от частите за тези коли и те ще бъдат произвеждани у нас. „Не говорим само за асемблиране, а за клъстър“, допълни той.

В центъра на таблото е разположен голям дисплей на инфотейнмънт системата

Фабриката ще произвежда един от най-устойчивите градски електрически автомобили- E.GO Life, в Cross и Sport модели. Всички BEV автомобили e.GO са базирани на издръжливата алуминиева рамка space frame и са изработени от възобновяеми полимерни материали. Tози подход елиминира нуждата от традиционните Пресшоп и Пейнтшоп (цехове за пресоване и боядисване), което позволява по-екологична и икономически устойчива система за производство в микрофабрики. По този начин e.GO Mobile ще революционизира производството в автомобилната промишленост, като сведе до минимум екологичния си отпечатък и повиши капиталовата си ефективност. 

„Нашата иновативна технология, начинът, по който проектираме и начина, по който произвеждаме, отличават e.GO и оказват влияние отвъд нашите фабрики, като носят допълнителна стойност не само на икономиката, но и на общността. Благодарни сме на българското правителство за тяхната визия и ангажимент за създаване на по-устойчиво бъдеще“, каза Али Везваей, председател на борда на директорите на e.GO Mobile.

Фабриката в Ловеч ще бъде разположена върху индустриален терен с площ над 160 000 кв.м., а застроената площ ще надхвърли 65 000 кв.м., като при достигане на пълен капацитет на завода на всеки 15 мин ще бъде произвеждан по един автомобил.

Очакваният пробег с едно зареждане трябва да бъде над 150 км

Проектът ще бъде основа за създаването на индустриален клъстер, който ще даде  възможност на местните производители на компоненти да навлязат в екосистемата на автомобилната промишленост, като се сертифицират и се присъединят към глобалната мрежа от доставчици.

В този контекст, България има невероятен шанс да бъде в крак с последните автомобилни тенденции и да изгради завод за електро автомобили от последно поколение.

Гумите с едър грайфер изглеждат много атрактивно – но вероятно моделът с 4 места ще бъде ориентиран преди всичко за градско шофиране, а не към офроуд

В момента единственият модел на марката е.GO e Life Edition Next, който използва литиево-йонна батерия с капацитет 21,5 кВтч и покрива пробег от 125 км с едно зареждане. Електромобилът с две врати струва около 52 000 лева (по данни за Германия). Той има междуосие 2,2 м, а у нас ще се произвежда версия с по-голямо междуосие и с по-голяма батерия. Дизайнер на автомобила е италианецът Паоло Спада – бивш кадър на Smart и Honda. Конструкцията използва алуминиева рама, а каросерията е изградена от пластмасови панели. Моделът е разработен от нулата като електромобил. Системата на производство при e.GO позволява лесна смяна и интеграция на отделните агрегати – което позволява по-бързо вкарване на нови технологии, както и намаляване на производствените разходи – ефективен метод при малки серии на производство. Сред доставчиците на e.GO са доказани производители като Bosch, Continental, ZF, Hella и др. Представеният днес в „София Тех Парк“ прототип на версията Cross е дебютирал в Женева и е един от моделите, които ще се правят в Ловеч. Oсвен него трябва да има и модификация Sport.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин