Новини » Светът на Фолксваген » е-мобилност » Eлектробусът на Volkswagen: перфектният семеен автомобил?

Eлектробусът на Volkswagen: перфектният семеен автомобил?

2810
2022

От няколко дни карам Volkswagen ID.Buzz (да, знам, че съм привилегирован благодарение на работата си). Тествам го във всекидневието си – комбинация от магистрално шофиране, понякога дълги уикенди и обичайните за глава на семейството разходки – за тренировките на децата, за рождените дни на другарчетата им, до италианския ресторант и до пазара, когато жена ми ме праща.

По-скоро за града, отколкото за дълги пътувания

Пробег по цикъла WLTP 423 км – но не и в реалността: в града без проблем ще минете над 300, тъй като при Buzz рекуперацията на енергия работи учудващо добре. Обаче на магистралата със скорост 130-140 км/ч ще „покриете“ едва 270. Ако вярваме на скоростомера, максималнoто темпо е 150 км/ч (по данни на Фолксваген – 145). Напълно достатъчно. Бусът се зарежда по-бързо от другите електрически модели на марката – с до 170 кВт. С други думи, ако искате да шофирате този автомобил на дълги разстояния, ще трябва да прекарвате по един час на зарядната станция след изминаване на 250 км.

Забавление за цялото семейство: ID.Buzz привлича вниманието.

Цената е стряскаща

Получих тестовия Buzz в 2-цветна комбинация – Candy бял и металик Bay Green (защо ли не го бяха кръстили „болнично зелено“?). В интерес на истината, с нея електробусът изглежда доста симпатично. Особено ако в конфигуратора отметнете 20-цоловите джанти с черна централна част. Всъщност ако решите да се „заиграете“ с визията, Volkswagen предлага и още атрактивни нюанси – оранжево, жълто, синьо. Ще ви спестя наименованията, които маркетинговият отдел е мъдрил дълго. Няма как обаче да ви спестя, че с гласово управление, Discover Pro, отопляеми седалки и някоя друга глезотийка Buzz „стъпи“ на 140 000 лева*!

Колко Volkswagen Bulli има в Buzz?

За тези пари винаги ще разполагате само с пет места (шест или седем ще има едва при пускането на дългата база през 2023). Моделът, който можете да поръчате сега (и вече е разпродаден за 2022), е по-къс от Multivan, но не и по-тесен. Задната седалка може да се мести, широчината на багажника е 1,20 м, а обемът му от 1121 л (измерен до горния ръб на седалките) е повече от щедър.

Позицията на седене е висока, усещането при шофиране създава увереност.

Практична, макар и да намалява обема на багажника, е т.нар. „мултифлекс плоскост“ (oпция), комбинирана с две сгъващи се кутии, която играе ролята на разделител в багажника. И тъй като тя се пада на една височина със сгънатите седалки, ако поставите матрак отгоре, бързо разбирате, че е практична екстра (поне до появата на версията кемпер). Между другото, за 1747 лева можете да поръчате сгъваем теглич – но максималният прикачен товар на ID.Buzz е едва 1000 кг.

Продължете на следващата страница

Още по темата