Eлектрическото AMG със 761 коня спира токa на Tesla (TECT)

1404
2022

ТРАДИЦИЯТА Е ТАКАВА, че малко след пазарния старт всеки нов модел на Mercedes получава версия с по-голяма мощност от собственото тунинг подразделение на марката AMG. Хората от Афалтербах преработват окачването, външния вид и аеродинамиката – и оборудват колите най-вече с по-мощен двигател – нерядко с 8 или 12 цилиндъра.

Новото време на мобилността обаче не подмина и AMG – спортното подразделение трябва да се ориентира към електрическите модели. С първото си творение EQS 53 от AMG доказват, че автомобилите им не се нуждаят непременно от двигатели с вътрешно горене. Както е обичайно, тук вече работят два електромотора – по един на всяка ос. С усъвършенствана
аеродинамика и собствен софтуер са възможни 761 к.с. и 1020 Нм максимален въртящ момент – в режим Boost и с пакет Dynamic Plus. Батерията остава с непроменен капацитет от 108 кВтч, а пробегът на модела на AMG е над 500 километра по WLTP. AMG изпреварва с резултат от 3,4 секунди за спринта от 0 до 100 к.с. притежаващия двойно задвижване EQS 580 (523 к.с.) с почти секунда.

Винаги на борда: хиперекранът с дигитална повърхност от 2400 кв. см

Максималната скорост от 250 км/ч (вместо 210 км/ч) е симпатична, но едва ли е аргумент за покупка. Много по-впечатляващи са оптимизациите по окачването (серийно с въздушно окачване и задни завиващи колела). Колкото е уверен „обикновеният“ EQS на правите, толкова повече си проличават неговите 2,5 тона тегло в завоите. Мерките на AMG са с ефекта на диета. Сякаш хората от Афалтербах са премахнали неколкостотин килограма – 53 се стрелка пъргаво в завоите, ревностно следва зададения курс и се усеща по-лек като Е-клас. При това E-клас с място в излишък. Без значение дали в кокпита с огромния монитор, отзад или в багажника – навсякъде дългият 5,22 метра EQS засенчва дори и S-клас.

В 53 отпред ще седите на специални AMG кресла, а водачът има пред себе си спортен волан с два лъча и с типичните превключватели на AMG за режимите на движение. Те са пет на брой и позволяват фина настройка на окачването, реакция на педала на газта и управлението. А инфотейнмънт системата ви осигурява подходящите пърформънс данни.

Достолепен: EQS е дълъг 5,22 метра

Подобаващ е дори и звукът. Докато в режим Balanced EQS се движи почти безшумно, в Powerful вдига подобаващ шум а ла музика от бъдещето. Макар и да не може да се сравни с буботенето на 8-цилиндров двигател, той звучи яко. Ако AMG продължава в същия дух, хората от Афалтербах и техните клиенти не трябва да се страхуват от новата мобилност. Поне в едно отношение обаче няма промяна: при цената. Тя е типично по AMG солена – EQS 53 струва 306 000 лв.

EQS 53 зарежда с до 200 кВт, като за 19 минути може да осигури ток за пробег от 300 километра

ИЗВОД

AMG направи първия си опит в електрическата мобилност с електрическия SLS в минисерия. EQS 53 доказва: хората от Афалтербах могат да се справят и с електромобилите. Продължавайте в същия дух!

Mercedes-AMG EQS 53 – технически данни

Двигател два електродвигателя • Мощност 484 кВт (658 к.с.)/560 кВт (761 к.с.)* • Макс. въртящ момент 950/ 1020 Нм* • Задвижване двойно/1-степ. трансмисия • Д/Ш/В 5216/1926/1512 мм • Тегло (празен) 2655 кг • Багажник 610–1770 л • 0–100 км/ч 3,8 /3,4 сек* • Макс. скорост 220/250 км/ч* • Разход 24,3–21,1 кВтч/100 км • Емисии CO2 0 г/км • Цена от 305 000 лв.

* с пакет AMG Dynamic Plus

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин