Най-иновативните електрически товарни автомобили носят трилъчата звезда отпред. Титлата присъди Световното жури за Камион на годината (IToY), което връчи престижната награда за иновации на двата изцяло електрически камиона на Mercedes-Benz: задвижвания от електрическа батерия eActros и от водородна горивна клетка GenH2 Truck. Журито на IToY, състоящо се от 25 редактори и старши журналисти, представляващи най-големите медии за товарни автомобили от Европа и Южна Африка, подчерта по-специално цялостния подход към електронната мобилност, основан на ясна дългосрочна стратегия.
Daimler Trucks е първият производител в света, представил тежкотоварен електрически камион през 2016 г. с концепция за градска дистрибуция. През 2018 г. бе представен прототипът eActros и интензивни клиентски изпитания започнаха още същата година. Серийното производство на eActros започва през 2021 г. и пробегът му ще бъде с обхват от над 200 километра. През септември 2020 г. Daimler Trucks представи Mercedes-Benz GenH2 Truck, товарен автомобил, задвижван от водородна горивна клетка и с пробег до 1000 километра и дори повече при серийната версия за взискателен транспорт на дълги разстояния. Планират се клиентските тестове да започнат през 2023 г., а началото на серийното производство през втората половина на това десетилетие.
Също през септември тази година Daimler Trucks представи своята технологична стратегия за електрификацията на превозните средства, варираща от градската дистрибуция до международния транспорт на дълги разстояния, като по този начин отново потвърди ангажимента си към целите на Парижката конвенция за опазване на климата. Като част от този всеобхватен подход Daimler Trucks също така за първи път включи новата си световна модулна архитектура на платформата, така наречената ePowertrain, която, наред с други неща, също беше особено оценена от международното жури.

Mercedes-Benz eActros: въглеродно неутрална алтернатива за градския трафик
Данните от тестовете на клиентите на Mercedes-Benz eActros са приложени директно в по-нататъшното разработване на прототипа в серийно производство. Досега те са показали, че чисто електрическият eActros е изключително подходящ за локална дистрибуция на тежки товари. Той по никакъв начин не отстъпва на конвенционалния дизелов товарен автомобил по отношение на наличността и производителността. Въпреки това, серийното производство на eActros ще бъде значително по-добро от сегашния прототип в някои аспекти, като пробег, мощност на задвижването и безопасност. Серийният eActros ще бъде равен на конвенционалния Actros също по отношение на полезния товар. еActros ще бъде представен като двуосен и триосен товарен автомобил. Daimler Trucks ще интегрира превозното средство в цялостна екосистема, която включва консултантски услуги за електрическа мобилност, като например анализиране на маршрути, проверка на възможни субсидии, подкрепа за интегриране на оперативния автопарк и разработване на подходящи решения за инфраструктурата за зареждане.
През 2020 г. Daimler Trucks представи и товарен автомобил за превоз на дълги разстояния с изцяло акумулаторна батерия, Мercedes-Benz eActros LongHaul, който е проектиран да покрива редовни пътувания по планирани маршрути по енергийно ефективен начин. Daimler Trucks планира eActros LongHaul да влезе в серийно производство през 2024. Обхватът му на един заряд на батерията ще бъде приблизително 500 километра.

Mercedes-Benz GenH2: концептуален товарен автомобил с въглеродни горивни клетки за гъвкав и взискателен транспорт на дълги разстояния
Инженерите в Daimler Trucks базират Mercedes-Benz GenH2 на възможностите на конвенционалния влекач за дълги разстояния Mercedes-Benz Actros по отношение на теглителна мощност, пробег и производителност. Например, серийната версия на GenH2 Truck се планира да има брутно тегло на превозното средство от 40 тона и полезен товар от 25 тона. Два специални резервоара за течен водород и особено мощна горивна клетка ще направят възможна голямата товароносимост и дългия пробег и следователно ще формират ядрото на концепцията GenH2 Truck. Daimler Trucks предпочита да използва течен водород (LH2), защото в това състояние носителят на енергия има далеч по-висока енергийна плътност по отношение на обема, отколкото газообразен водород. В резултат на това резервоарите на камион задвижван с горивни клетки, използващи течен водород, са много по-малки и поради по-ниското налягане значително по-леки. Това дава на товарните автомобили по-голямо товарно пространство и по-голям полезен товар. В същото време може да се пренася повече водород, което значително увеличава пробега на товарните автомобили. Това прави серията GenH2 Truck, както и конвенционалните дизелови товарни автомобили, подходяща за многодневни, трудни за планиране маршрути на дълги разстояния, при които ежедневната консумация на енергията е висока.