2018
Porsche „кръстосва“ висока Panamera Sport Turismo с концептуалния Mission E и нарича проекта Mission E Cross Turismo. От Цуфенхаузен говорят за „хипи лайфстайл CUV“ с електрическо задвижване. Дългият 4,95 метра прототип се движи – и може да измине над 400 км с едно зареждане на батериите. Визуално Cross Turismo напомня на представения през 2015 Mission E Concept, от който e взетa предницата с матрични LED-фарове. За рустикалната офроуд визия се грижат пластмасовите защитни елементи, увеличеният клиренс, както и „груби“ гуми, обути върху 20-цолови джанти. Други акценти от дизайна на студията са новите скриващи се дръжки на вратите, огромният панорамен покрив, както и преминаващата по цялата широчина на каросерията светлинна ивица. При зареждане върху нея мига буквата Е. Благодарение на 800-волтовата архитектура Mission E Cross Turismo зарежда своите батерии само за 15 минути. Прототипът е пригоден за работа с новата мрежа станции за бързо зареждане в Европа.
Porsche обещава системна мощност над 600 к.с. и интелигентна 4х4-система с векторно разпределение на тягата. Благодарение на всичко това машината ще „спринтира“ от 0 до 100 км/ч за 3,5 сек, а за по-малко от 12 ще достига 200. При това колата няма да има проблем да прави няколко старта един след друг при максимални показатели. За оптимално пътно поведение завиващи са и задните колела, а оптимален комфорт гарантира въздушното окачване PDCC със стабилизация на каросерията.
Интериорът сякаш идва от бъдещето. Четирите отделни седалки са с въодушевяващ дизайн и напомнят на състезателни „корита“. По централната конзола няма абсолютно никакви конвенционални превключватели, а дисплеи са разположени почти по цялата широчина на колата. В Porsche се гордеят изключително много с концепцията за управление на кокпита. Изцяло дигиталният дисплей за водача няма капак и предлага възможности за напълно индивидуална конфигурация. Шофьорът може да избира между зоните Сonnect, Performance, Drive, Energy и Sport Chrono. Различните опции се избират или посредством волана, или чрез Eye-Tracking. Тогава показанията, които гледа шофьорът, автоматично излизат на преден план, докато другите остават на заден. „Навигаторът“ има собствен дисплей, който се управлява или от погледа, или с тъчкоманди. В центъра е разположен мониторът на навигационната система. Освен това на борда има и малки тъчскрийнове в близост до стъклоповдигачите. От тях могат да бъдат правени настройки за седалките и климатизацията. Съвкупността от всичко товa Porsche начина „Smart-Cabin“. Напълно реални са шансовете да я видим в серийно производство. За сметка на това не е ясно колко големи са тези за изцяло електрическия CUV.