DS7 Crossback: най-големият лукс от Франция


17
февр.
2020

Помните ли Citroen СХ? Да, онази разкошна лимузина с предница, по-широка от задницата, в чиито кресла пътуваш като крал? За съжаление, модели като нея вече са в историята – и в света на SUV-овете най-луксозният автомобил, произведен във Франция, се нарича DS7 Crossback. Да, точно така – с времето инициалите на „Богинята“ еволюираха в отделен премиум бранд, който в някои държави като например Китай е възприеман като не по-малко престижен от Audi и BMW.

При натискане на бутона за стартиране часовникът със стрелки излиза от таблото

Неслучайно и френският президент Еманюел Макрон избира именно DS7 Crossback за личен превоз при встъпването си в длъжност през 2017. Вероятно държавният глава далеч не е направил избора си само заради комфортната (въпреки липсата на въздушно окачване) возия и пространството за краката и главите на втория ред. DS7 Crossback притежава нещо, което на повечето съвременни автомобили им липсва – а именно: ярко изразен характер. Ще се срещнете с него още при „запалването“ на двигателя – дори служителят в подземния паркинг, през чиито ръце само за деня са преминали повече автомобили, отколкото през редакторите на AUTO BILD за няколко месеца, се затруднява да намери ключовото копче. А то е позиционирано високо горе, между дюзите за вентилацията. И това далеч не е единствената изненада – при стартирането на мотора от таблото излиза изпипан часовник със стрелки! На това му се казва премиум в най-висша форма!

Освен това тестовият автомобил разполага с масажни седалки, при които водачът и пътникът отпред могат да избират между пет програми за релаксиране по време на дълги пътувания. А именно те са истинско удоволствие на борда на „седмия“ DS. В просторното купе километрите ще минават неусетно дори за четирима възрастни пътници и дете, а 555-литровият багажник гарантира достатъчно място дори ако пътувате с няколко дами на море.

„Плетката“ на стоповете е дизайнерски похват, който бихме видяли само в концепция преди няколко години
Същият мотив е пренесен и върху вратите

Сериозните външни размери (дължина 4,57 м и широчина 1,89 м) влияят добре на вътрешния простор на DS 7 Crossback. Предлаганото място отпред и отзад е достатъчно, качването е лесно. Отворът на вратата и височината на седалките (по желание – с климатизация) са добре проектирани. Облегалката на задната седалка се регулира електрически – за по-голям обем в багажника (до 628 литра) или за по-удобна позиция на седене. Кожата в линия на оборудване Opera е много по-мека от предлаганите често имитации. В това отношение премиум претенциите са напълно оправдани.

От бутона в задната врата се регулира положението на задната седалка

DS7 е премиум и по отношение на цената – нашият екземпляр, оборудван с доволно количество екстри, струва почти 100 000 лева! При това под предния капак работи бензинов двигател – 1,6-литров с турбо и 180 конски сили. Ако поискате върховата версия – хибрид с 300 конски сили, ще трябва да отделите около 120 000 лева! Не е малко за френски автомобил, нали? Но ако не се страхувате от антидизеловата еуфория, вероятно ще оцените високо 2-литровия Blue HDi със 180 к.с. При него разходът няма да бъде средно около 9 л на 100 км или около 10 при магистрално „препускане“ – както отчиташе бордовият компютър на PureTech мотора при нас.

Дигиталното арматурно табло

SUV-ът идва на пазара с големи амбиции – да открадне от пазарния дял на бестселъри като Audi Q3 и BMW X1. В групата с конкурентите влизат също Range Rover Evoque и Lexus NX 300h. С дължина 4,57 м и широчина 1,89 м френският SUV превъзхожда германските си опоненти по размери. Но и по ниво на индивиудалност.

TEХНИЧЕСКИ ДАННИ

Двигател 4 цилиндъра, отпред напречно • Работен обем 1997 см3 • Мощност 130 кВт (180 к.с.) • Макс. въртящ момент 400 Нм при 2000 об/мин • Задвижване предно/8-степ. автоматична трансмисия • Д/Ш/В 4573/1598/1625 мм • Междуосие 2738 мм • Радиус на завой 10,45 м • Тегло (празен) 1428 кг • Товарен обем 555-628 л • 0–100 км/ч 8,9 сек Макс. скорост 220 км/ч Цена: от 74 678 лв.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >