DS4: повелителят на технократския шик (ТЕСТ)

0301
2024

Търсите нещо стилно, компактно и малко по-високо за града? Stellantis има асо в ръкава си: и то идва от френския премиум бранд DS Automobiles. Подобно на новата Astra, автомобилът е базиран на платформата EMP2 – и се произвежда при Opel в Рюселсхайм. В сравнение с предшественика си новият DS 4 е леко пораснал. При дължина от 4,40 метра (+12 cм) той е станал по-широк с 1,83 метра (+ 2 cм), както и с 1,47 метра височина е с 3 см по-нисък.

В DS са избрали различен път и по отношение на инфотейнмънт системата. Освен управление чрез гласови команди, допир и жестове, за управление разполагате и с 5-инчов отделен дисплей, който разбира ръкописен почерк и жестове. Мястото на задната седалка е доста добро за компактен модел, като пространството за краката и главите е напълно достатъчно и за възрастни. Багажникът побира от 470 литра (Plug-in 390 л), което е добра стойност в този клас. За съжаление товарният ръб е малко висок. „Французинът“ иска да впечатли най-вече с технически иновации. Така автомобилът владее частично автономно шофиране от Level 2.

Пътната настилка и движението на автомобила биват анализирани и амортисьорите на всяко колело биват напасвани в съответствие. Друга камера в радиаторната решетка работи с инфрачервени лъчи и идентифицира нощем или на свечеряване пешеходци и животни на разстояние до 200 метра.

Тъчпанелът за „суайпване“ наляво и надясно (долу) е свръхтехнологичен – от гледна точка на функционалност производителят определено можеше да си го спести

Базовата моторизация е 1,2-литров турбобензинов 3-цилиндров агрегат със 130 к.с. – за нея ще трябва да подготвите минимум 65 982 лева. Тестваната от нас модификация с 1,6-литров турбодвигател обаче вече не се предлага – същата машина може да бъде поръчана единствено като част от Plug-jn хибридната система с 225 к.с. – но цените за нея стартират от 86 432 лв. Stellantis не забравя и любителите на дизела – срещу 68 348 лева ще получите 1,5-литров агрегат, работещ на принципа на самовъзпламеняването. Серийна за всички версии е 8-степенната автоматична скоростна кутия, която ще управлявате с помощта на малък палец. Той пести място на централната конзола – на която французите спокойно можеха да си спестят големия тъчпад с ромбоидните графики, от който можете да сменяте екраните на инфотейнмънт системата. Но все пак DS е марка, която трябва да печели почитатели с подобни решения за технократите.

Характерната за DS светлинна „плетка“ в стоповете е най-атрактивният елемент в задната част

Именно те определено ще останат очаровани от наличието на екстри като системата, която използва камера, за да сканира топографията на пътя и в зависимост от получените данни променя характеристиките на амортисьорите. Подобни решения доскоро бяха запазени за S-клас! Въпреки че на пръв поглед DS4 изглежда като Haute couture хечбек – достоен конкурент на А-класата, А3 и Серия 1, в действителност водачът седи доста високо – на светофара се оказваме на същото ниво като шофьора на първата генерация Toyota RAV4.

1,6-литровият турбоагрегат прави „французина“ подобаващо динамичен – но вече може да бъде поръчан единствено като част от Plug-jn хибридната система с 225 к.с. (от 86 432 лв.)
Дръжките „потъват“ във вратите – това решение осигурява не само по-атрактивна визия, но и подобрява аеродинамиката

Извод

DS4 се отличава от тълпата – и то не само с по-атрактивна визия, а с изтънчена елегантност. Освен с технократския си чар кросоувърът печели точки с компактните си размери – но удоволствието бива помрачено от високата цена.

В снега дори и срещу доплащане няма да можете да разчитате на 4х4 – DS4 се предлага само с предно задвижване

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин