2025
DS N°8 бележи началото на нова ера и се превръща в първия изцяло електрически модел на престижната френска марка. С премиерата на новия флагман, DS Automobiles представя и своята нова концепция за наименуване на моделите в гамата. Символът „N°“ е симпатична препратка към френския език и към използвания в него характерен знак за изписване на числителните редни, която го превръща в своеобразно въплъщение на елегантността и непреходния смисъл, надхвърлящ езиковите ограничения. От друга страна, знакът „°“ в задната част на каросерията е оформен като връх на диамант – фин акцент, отразяващ традициите и стила на DS Automobiles. Бъдещите попълнения в гамата на DS Automobiles ще следват тази нова концепция за наименуване, като съответният номер ще отговаря на размерите и на пазарния сегмент на модела. Числото “8” се появява за първи път в моделите на марката.
DS N°8 черпи вдъхновение от концептуалната студия DS AERO SPORT LOUNGE и демонстрира прогресивен подход на основата на прочутите френски традиции в изработката на каросерии от висша класа. DS N°8 е подчертано фокусиран върху търсенето на максимална аеродинамична ефективност и този стремеж личи ясно във вдъхновяващия външен дизайн с неговите напрегнати форми и заострени линии. От тази гледна точка каросерията на DS N°8 е наистина достоен наследник на авангардния оригинален DS от 1955 година, както и на дебютиралия през 1970 година екстравагантен SM.
Коефициентът на въздушно съпротивление Cx на каросерията на новия модел е снижен до едва 0,24, а още по-важният за реалното въздушно съпротивление показател SCx (представляващ произведението от челната площ на каросерията и нейния аеродинамичен коефициент) е сведен до 0,64 и се нарежда сред най-добрите показатели в класа. Превъзходните аеродинамични характеристики се отразяват и в естетиката на DS N°8 и неговите перфектно очертани плавни линии, които описват нагледно безпрепятственото движение на въздушния поток около автомобила. И най-малките детайли от каросерията са подложени на подробни изследвания в аеродинамичен тунел, а крайният резултат от усилията на инженерите в областта на аеродинамиката е снижаване на стойността на SCx с 15 дм². В реални условия на експлоатация това абстрактно за повечето хора число означава увеличаване на автономния пробег с 60 километра в комбинирани условия според WLTP и с цели 75 километра при движение по магистрала. Не по-малко важен е и фактът, че това техническо предимство е постигнато без никакви компромиси и негативно отражение върху естетическите качества на външния дизайн на на DS N°8.
Външните размери придават впечатляващо присъствие и перфектен баланс на осанката на DS N°8 – дължината на новия модел е 4,82 метра, широчината на каросерията достига 1,90 метра, а височината е ограничена до едва 1,58 метра. Предните светлини на DS N°8 са възприели авангардна като оформление и привлекателна за сетивата светлинна графика. Осветената решетка DS LUMINASCREEN е ярка иновация в автомобилния свят, използваща комбинация от вертикални светлинни линии и осветената за първи път в сериен модел на марката емблема на DS.
Таблото на DS N°8 е органично въплъщение на френския комфорт, спокойствие и лукс. Със своите широки площи и приветливите форми, които обгръщат водача и пътниците, то отразява концепцията за плавен и хармоничен дизайн („Seamless Design“) и е едновременно декоративен по дух шедьовър на традиционните занаяти и високотехнологично по съдържание произведение на модерния дизайн, събрало в перфектна амалгама формите и функциите на озвучителната система, вентилационните отвори и светлинната графика. Чистотата на дизайна обединява по перфектен начин високото занаятчийско майсторство („High Craft“) и авангардните технологии („High-Tech“) на DS Automobiles и свидетелства за перфектната хармония между технологичната експертиза и традиционните умения на марката в подбора и качеството на материалите и изпълнението.
В момента, в който вратите се отворят, в средата на 10,25-инчовия екран на контролните прибори се появява емблемата на DS, таблото оживява и посреща водача с нежно преливащи златисти акценти. По време на шофиране, фонът на екрана зад волана се анимира от динамичното съдържание „Digital ART“, с което допринася за естествените възприятия и спокойствието на водача.
При новия флагман DS N°8 френското изкуство на пътешествията придобива изцяло нови измерения, важна част от които е и „плаващата“ централна конзола, структурирана на две нива. Горното ниво е посветено на интерактивното управление на основните функции – приборът за контрол на трансмисията с индикатор „PRND“, селекторът на настройките на режимите на движение „Drive Mode“ и регулирането на силата на звука на аудиосистемата осигуряват бърз и директен достъп и са буквално под ръка на водача.
Багажното пространство на DS N°8 се отличава със своята правилна правоъгълна конфигурация и внушителен обем – до 620 литра до нивото на покривалото, което го прави много лесен и практичен за употреба. Задният капак с електрически механизъм се отваря много широко (височината под отворения капак е 185 сантиметра) и дава възможност са свободен, удобен и практичен достъп до багажника без излишни движения и неудобни пози с навеждане при товарене и разтоварване.
DS N°8 използва технологичната основа на платформата STLA Medium на Stellantis Group. При нея модерната конструктивна архитектура е оптимизирана по отношение на дължината и широчината така, че да позволи монтажа на акумулаторни батерии с капацитет до 97,2 кВтч и е важна предпоставка за използваните при новия флагман на DS Automobiles внушителни колела с диаметър 740 милиметра. Уникалната комбинация от капацитет на акумулаторната батерия, ограничено междуосие и голям размер на колелата в момента е единствено по рода си предложение на пазара.
DS N°8 ще се предлага с три 100% електрически системи за задвижване с мощност 230 к.с., 245 к.с. и 350 к.с., като последната включва два тягови електродвигателя и система за двойно предаване. Всички варианти на задвижването разполагат мощност в изобилие и са в състояние да добавят за кратки периоди допълнителни 30 к.с. при версията FWD, увеличавайки максималната й мощност до 260 к.с., 35 к.с. при версията FWD LONG RANGE (мощност до 280 к.с.) и 25 к.с. при варианта AWD LONG RANGE, при който пиковата мощност може да достигне внушителните 375 к.с.
Многобройните мерки, предприети за подобряване на аеродинамиката на новия модел позволяват значително увеличаване на автономния пробег при същевременно запазване на високите стандарти по отношение на дизайна и технологичните традиции на марката. Гамата от акумулаторни батерии при DS N°8 включва два варианта. Първият от тях е с използваем капацитет от 74 кВтч и се използва при DS N°8 FWD (230 к.с.), докато използваният при версиите FWD LONG RANGE (245 к.с.) и AWD LONG RANGE (350 к.с.) втори вариант предлага нетен капацитет от 97,2 кВтч. Автономният пробег на DS N°8 FWD LONG RANGE достига впечатляващите 750 километра при разход от 12,9 кВтч/100 км в условията на стандартния WLTP цикъл. Нещо повече – при движение по магистрала с постоянна скорост от 120 км/ч тази версия на новия флагман е в състояние да измине повече от 500 километра.
DS N°8 предлага и първокласни динамични характеристики с време за ускорение от 0 до 100 км/ч от 5,4 секунди при версията AWD LONG RANGE и съответно 7,7/7,8 секунди при двете FWD версии. Максималната скорост при всички варианти на задвижване на DS N°8 е ограничена до 190 км/ч.