DS 9 – френският отговор на Серия 5, Е-клас и A6


10
мар.
2021

Новият DS 9 ни показва, как във Франция си представят лукса. С дължина от почти пет метра лимузината е в една лига по отношение на техниката с Mercedes E-клас, BMW Серия 5 и Audi A6. Той е базиран на платформата EMP2 – също както и Peugeot 508 – но междуосието му е по-дълго (близо 2,90 метра). При задвижването DS залага на 4-цилиндров бензинов агрегат, който в базовата си версия е без електрическо подпомагане. Над него DS са позиционирали Plug-in-хибрид с името „E-Tens 225“ с 225 к.с. и електрически пробег от 56 километра. Пазарният старт е планиран за лятото на 2021 г.

Дизайн и размери: DS 9 има много хром по предницата си

Предницата на DS 9 изглежда импозантно с голямата си решетка, серийните LED фарове с малко сърдит изглед и вертикалните дневни светлини. По и около решетката има доста хром. В профил DS 9 изпреварва германската конкуренция с електрически задействащи се дръжки на вратите. Отзад тесните задни светлини са си спретнали надпревара със светлините в задните колони. Въз въздуха се носи полъх от Déesse – посланието е прието.

Във вътрешното пространство нещата стават почти спортни. Ниската позиция на седене ни е позната от събрата по техника Peugeot 508. Арматурното табло и седалките на фото-автомобила са покрити щедро с алкантара – това се отнася дори и за централната конзола. Два дисплея (12,3 инча за уредите, 12 инча за централния монитор) се грижат за осигуряването на информация. Изображението следва девиза „Function follows form“. В центъра на графиките е типичния за DS ромб. Естествено не сме и очаквали друго при DS. Инфотейнмънт системата е… малко сложна. Две стъпки в менюто, за да настроите отоплението? Освен това малко необичайно разположен старт-бутон над централния монитор. Да, DS 9 не е за прагматици. В най-благородното ниво на оборудване има отопляеми и вентилирани задни седалки с функция за масаж  – DS 9 може спокойно да бъде лимузина за шефове. Стига те да не са прекалено високи. Тогава главите им почти ще опират в тавана, а повърхността за бедрата можеше да е малко по-голяма. Затова пък в DS 9 изобщо няма да ви липсва място за коленете.  

Оборудване: голям брой опции за DS

Разбира се списъкът с екстри за оборудване е дълъг. Серийно DS 9 притежава на борда си много екстри, които улесняват живота. Сред тях са система за предупреждение при наличие на умора у водача, адаптивни LED-фарове, индуктивно зареждане на смартфони, Apple CarPlay и Android Auto, електрически регулиращи се седалки с функция Memory, система за разпознаване на пътни знаци, асистенти за запазване на пътното платно и за мъртвата зона. Срещу доплащане  DS 9 може да бъде оборудван с темпомат с функция Stop-and-go, 360-градусова камера, масажиращи предни седалки и аудиосистема Focal с 14 високоговорителя. Повече комфорт за возещите се отзад предлага пакетът Lounge с климатизирани седалки с функция за масаж. Ако предпочитате кожа вместо алкантара, то вместо „Performance Line“ можете да изберете линиите „Rivoli“ или „Opera“.

Двигатели и техника: DS 9 залага на Plug-in-хибриди

Като моторизация в DS 9 служи 4-цилиндров бензинов двигател с разботен обем 1,6 литра. В предлагания за пазарния старт базов вариант той е с мощност 225 к.с. DS обаче обявиха и още една базова моторизация за DS 9. Вероятно става дума за познатия ни от Peugeot 508 бензинов агрегат със 181 к.с. Над двигателите с вътрешно горене DS са позиционирали три Plug-in хибридни задвижвания. Към пазарния старт най-малката версия ще е с 225 к.с. системна мощност, батерия с капацитет 11,9 кВтч. и 56 километра изцяло електрически пробег. По-късно ще се появят разполагащ с 250 к.с. Plug-in с батерия с капацитет от 15,6 кВтч. и по-голям пробег, както и топмоторизация с  360 к.с. и електрическо двойно задвижване – идентична с 508 PSE.

Извод на Петер Фишер: DS 9 е шикозен седан с елегантна аура и типично френски чар. Но ако трябва да сме честни: в Германия броят на клиентите едва ли ще бъде много голям.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин