DS 9: ренесанс за Богинята DS? (ТЕСТ)


2
авг.
2021

Богинята – това е прякорът на легендарния DS, може би, най-емблематичния модел на Citroën за всички времена. С него французите искат да свържат новия DS 9. За първия тест ние получаваме лимузината с разточително оборудване – и подобаваща доза хром по екстериора, включително и разделителен елемент на предния капак. Всичко това обаче не разваля елегантната линия на модела, който изглежда семпло и ненатрапчиво.

В DS 9 E-Tense цари специална атмосфера

Всъщност интериорът е по-атрактивен и привлича вниманието в по-голяма степен. „Opera“ е името на линията оборудване за 4500 евро (по цени за Германия), в която са включени изключително пухкави стелки и рубиненочервена кожена тапицерия, както и масажни седалки отпред и отзад. Към тях са добавени таванът от алкантара, нетрадиционните форми по тапицерията на седалките и алуминиевите превключватели за стъклоповдигачите в призматичен дизайн – „exceptionnel“, както обичат да казват французите. Изключително приятен е звукът при затваряне на вратите. А след като го чуете, изведнъж в купето става по-тихо, защото DS 9 (от 105 600 лева – по цени за Германия) серийно е с ламинирани стъкла отпред и отзад. Когато отворите вратата отново, окото пада върху пластмасови панели с остри ръбове. Освен това лостчетата за волана като при Peugeot 508 не създават премиум усещане.

Изисква се фина шлифовка: трансмисията невинаги се координира добре с двигателя с вътрешно горене и с електродвигателя.

Нужда от по-фина настройка

Именно от 508 са взети техническата база, както и инфо-развлекателната система. Означава: умерена разделителна способност на двата 12-инчови дисплея, объркана структура на менютата, но и духовит начин на представяне. Работата на арматурното табло често бива придружена от графични анимации: първо въртяща се призма, после се появява желаната информация – атрактивно, но малко дразнещо в дългосрочен план. При напълно заредена батерия (с капацитет 11,9 кВтч) E-Tense се носи тихо по тестовото трасе. Всъщност елегантният „французин“ се движи най-добре изцяло на ток. Защото, когато двигателят с вътрешно горене работи, водачът и пътниците биват информирани за това чрез грубо разтрисане. Трансмисията можеше да бъде настроена и по-фино, защото понякога тя не действа доста хармонично в синхрона с електродвигателя и бензиновия агрегат – и превключва с разтрисане. При по-плавно шофиране обаче нещата се случват прекрасно.

Не е ракета: със своите 225 к.с. системна мощност DS 9 E-Tense ускорява от 0 до 100 км/ч за 8,9 секунди.

Порядъчно задвижване

Повече от задоволителни са динамичните постижения, предното задвижване не е претоварено с мощността от 225 к.с. А окачването? Разбира се, то не прави впечатление на толкова DS „пухкаво“ като при легендарния първообраз – но за днешните стандарти осигурява повече от добра возия. Дори перфектна, когато автомобилът е пълен, но все пак внимавайте: товарът не трябва да надвишава 391 килограма. С леки неравности дългият ход на окачването се справя добре – но все пак работата му се усеща. Няма как да не изпитваме носталгия към Citroën C6. Подобно на легендарния DS, и той имаше хидропневматично окачване и затова беше изключително приятен за каране.

Изводът: DS 9 е модел, който определено се отличава от тълпата и вдъхновява със своята типично френска елегантност. Французите обаче има какво да подобрят по отношение на настройката на задвижващата система и качеството.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин