DS 9 – достоен за новата лимузина на френския политически елит? (ТЕСТ)

3003
2023

Френският президент се вози DS 7. Но подходящ ли е брониран SUV за държавническо возило? По-скоро не. Трябва си лимузина! И защо тя да не е DS 9? Дългият 4,93 метра луксозен лайнер е далеч от S-класа, но определено е по-представителен от SUV.

Отвън DS 9 изглежда много добре. Дългият преден капак с хромирана лента, „навъсените“ LED фарове и вертикалните дневни светлини подчертават стила на предницата. Наподобяващият купе силует, 21-цоловите джанти и прибиращите се във вратите дръжки са израз на модерен дизайн и спортен дух.

Отзад тесни задни светлини с интегрирана „плетка“ тип пчелна пита мигат заедно с габаритните светлини в С-колоната, като по този начин осигуряват необходимото ниво на ексклузивност.

Интериорът на DS 9 също е представителен

DS 9 е представителен и по отношение на интериора. Бутоните за електрическите прозорци, за заключването на вратите и за ръчната спирачка са подредени екстравагантно в централната конзола, наподобявайки парчета от счупено огледало. При стартиране на двигателя от арматурното табло се издига аналогов часовник B.R.M., а върху дюзите за вентилация откриваме хромирани точки.

Задната част на DS 9 е също толкова приятна за окото, колкото и предната, и е израз на премиум претенциите на модела.

Всичко това отличава DS 9 от тълпата. Тази екстравагантност обаче идва малко в повече, когато трябва да търсите бутони или друг тип превключватели, например този за регулиране на страничните огледала.

Като Peugeot 508

Шофьорът на луксозната машина бързо ще разпознае роднинските връзки с Peugeot 508. От „лъвчето“ DS 9 приема не само лостчетата, но и двата 12-инчови дисплея с тяхната объркваща структура на менюто и странни изображения. Първо се появява въртяща се призма и чак след това – желаната информация. Това е необичайно, но не е особено ефективно.

Отвътре DS е много екстравагантен, но управлението в кокпита е прекалено сложно.

DS 9 E-Tense 4×4 360 като Plug-in хибрид обещава не само кратко удоволствие от шофирането изцяло на електричество, но и приличен старт от място благодарение на системна мощност 360 к.с. Моделът разполага с 4-цилиндров двигател на вътрешно горене, който генерира 200 к.с. плюс два електромотора с обща мощност 110 к.с., интегрирани в трансмисията, и електродвигател със 113 к.с. на задната ос.

Ограничено пространство и отдолу, и отгоре

И наистина, френската луксозна лимузина се изстрелва много бързо напред. До 100 км/ч ускорявате само за 6,0 секунди – както се убедихме лично. Но ако се надявате да достигнете посочената от производителя максимална скорост – 250 км/ч, ще останете разочаровани. След всяко превключване на 8-степенния автоматик системата от бензинов и електрически двигатели прави впечатление на все по-напрегната, докато накрая дигиталният скоростомер застива на 220 км/ч, въпреки че газта е натисната до долу – с други думи, няма да усетите истински обявените 360 к.с. в реалния живот. Двигателят с вътрешно горене сякаш е изоставен от електромоторите в борбата с придвижването на цели 2 тона.

При поглед отстрани DS 9 показва истинския си размер.

Дори изцяло електрическият пробег, който позволява батерията с капацитет 11,9 кВтч, не отговаря на спецификациите на производителя в реални условия на експлоатация. DS обещава 52 километра по цикъла WLTP. Ние обаче изминахме само 24 километра, но все пак аплодираме факта, че можете да се придвижвате безшумно със скорост до 140 км/ч.

И като сме тръгнали да мрънкаме, нека кажем няколко думи за адаптивното окачване. To не реагира с необходимия финес при движение по павета или напукан асфалт, при преминаване през напречни фуги или ниско разположени капаци на шахти се чуват силни удари, а при дълги последователни вълни DS 9 се гмурка дълбоко. Френският висок клас трябва да вози по-меко!

В този момент човек си спомня с носталгия за впечатляващите предшественици на модела като Citroën C6. Подобно на легендарния DS, и той разполагаше с хидропневматично окачване и глезеше пътниците си с изключително комфортно возия. Ето защо в DS 9 не виждаме възкръсналата Богиня.

И предните, и задните седалки са много удобни.

Но поне тапицерията е наистина премиум. Чувствате се добре на седалките както отпред, така и отзад. Освен това DS дори предлага опционална функция за масаж за пасажерите отзад, която много умело отпуска натоварените гърбове в три режима и с няколко нива на силата.

Благодарение на междуосието от 2,89 метра пространството на задната седалка също е достойно за президент. Но той не трябва да бъде много висок, защото в противен случай главата му ще удря в тавана. За коленете обаче винаги има достатъчно пространство. В края на краищата човекът зад водача може да облегне главата си на фино оформения подглавник, чиито странични опори могат да се окажат много полезни, ако решите да подремне по време на дълго пътуване. Облегнат на големия централен подлакътник, в чието голямо отделение за съхранение смартфоните могат да се зареждат с помощта на двата USB-порта.

Добра шумоизолация

Шумоизолацията на DS 9 също е отлична. Но водачът не бива да се приспива от тихите шумове на пътя по няколко причини. От една страна, асистиращите системи отказват да функционират по неизвестни причини, когато по пътя няма движение и грее слънце с коментар „активиране отхвърлено, неподходящи условия“.

От друга страна, кормилното управление е толкова меко, че водачът трябва да завива внимателно, за да следва автомобилът прецизно траекторията на завоя. Спирачките обаче ни направиха добро впечатление, тъй като могат да бъдат дозирани фино и гарантират къс спирачен път.

Прибиращите се дръжки на вратите правят голямо впечатление на минувачите.

Остава единствено въпросът колко иска DS за своя луксозен лайнер с 360 конски сили. Сега, моля, се дръжте здраво: нашият тестов автомобил струва 164 900 лева (по цени за Германия)! Иначе базовата цена за българския пазар е 147 470 лева (131 850 лева – за базовата версия E-Tense 250) На финала трябва да признаем, че DS 9 заслужава мястото си в луксозния клас – и притежава определена доза индивидуалност, които германската конкуренция не може да предложи. Засега в Германия DS 9 определено има статус на екзотика – тъй като от него са реализирани едва 69 бройки за цялата минала година.

Извод

В много отношения DS 9 е това, което иска да бъде: премиум. Но за да се наложи в силно конкурентния висок клас, „французинът“ ще трябва да се постарае малко повече.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин