2023
БЕШЕ ЯСНО, че по-ниското с 15 милиметра окачване и 21-цоловите джанти (серийни) изискват компромиси. Типичното за DS 7 люлеене го няма, а с него си е отишъл и комфортът. Досега максимумът на системната мощност беше 300 к.с. – новият топ-PHEV предлага с 60 к.с. повече. И ги генерира от трите мотора чрез различна координация. Мотото: мощност вместо последната капчица ефективност! В спортен режим тези 360 к.с. захапват здраво, за съжаление звучат шумно и са във високите обороти – получава се обаче малко противоречие с флегматичното управление. Електрическият режим при 360 к.с. не е ограничен като при другите варианти на DS 7 до 135 км/ч, а до 190 км/ч. Не успяхме да проверим това във Франция, където има ограничение на скоростта. Иначе ни хареса качеството на детайлите, навигацията е подобрена, владее и безжичен Apple Car Play. За съжаление освен дизеловия агрегат със 130 к.с. всички версии с двигател с вътрешно горене са зачеркнати от гамата.
ИЗВОД
Фейслифтът с още по-различен външен вид е успешен, а инфотейнмънт системата е още по-прогресивна. Спортната версия с 360 к.с. е по-скоро за почитателите на марката – на окачването му липсва хармония заради некомфортните 21-цолови джанти.
Teхнически данни
Двигател 4-цил. турбодвигател, отпр. напр. + електромотори отпр./отз. 110/113 к.с. Работен обем 1598 см3 Мощност 147 кВт (200 к.с.) при 6000 об/мин , сист. 360 к.с. Макс. въртящ момент 300 Нм при 3000 об/мин, сист. 520 Нм Задвижване двойно/8-степ. авт. транс. Д/Ш/В 4593/ 1895/1622 мм
Собствено тегло 2061 кг Багажник 555–1750 л 0–100 км/ч 5,6 сек макс. скорост 235 км/ч Разход
1,8 л А95Н + 18,7 кВтч/100 км CO2 40 г/км Цена от 129 947 лв.
ПЪРВИ ТЕСТ, ПЪРВИ ВПЕЧАТЛЕНИЯ
11 километра
Трябва ли един DS да тропа така при преминаване през капаци на канали? Причината е в 21-цоловите джанти.
56 километра
Системата за гласови команди („Okay, Iris“) ще намери вашата цел и ще ви каже какво е времето там.
105 километра
Седалките не са много меки, позицията на седене е висока. Идеално за дълъг път с изключение на 43-литровия резервоар.