DS 7 E-Tense 4×4 300: aвангарден индивидуалист с три сърца (TECT)

0410
2023

При фейслифта на DS 7 благодордната марка на Citroën представи спортната му топверсия със зареждане от контакта и 360 к.с. – а ние я тествахме!

Малко модели могат да постигнат толкова съвършен баланс между изискан стил и индивидуалност като обновения DS 7. Аналоговият часовник със стрелки, който буквално излиза от таблото при стартиране на автомобила, би бил достоен дори за Bentley. А светлинната плетка на стоповете и футуристичните „навъсени“ фарове с по три модула и слизащи по цялата броня дневни светлини не дават празни обещания – зад тях действително се крие модел с високи технологии и върхови показатели – поне що се отнася до топверсията DS 7 E-TENSE 4×4 360. При нея по един електромотор на всяка ос (с мощност 110 и 112 к.с.) работят в тандем с 1,6-литров турбоагрегат с 200 конски сили – и благодарение на тях 2-тонната машина се изстрелва за 5,6 сек от 0 до 100 км/ч. Ние обаче изпробвахме с една идея по-маломощната модификация, развиваща „само“ 300 к.с. и покриваща традиционния спринт за 5,9 сек. 

Ауспуховите тръби на версията с 360 к.с. са истински – а не просто бленди, но по-важен акцент е „плетката“ в задните светлини

Но при по-спортните версии на DS 7 не очаквайте върхов комфорт – 20-цоловите джанти определено се вписват в дизайнерската икона, но не оказват позитивно влияние върху возията. А недиректното кормилно управление не пасва на динамичните амбиции на модела, който ускорява наистина стремглаво в режим Sport. При рязко подаване на газ обаче бензиновата машина влиза в много високи обороти и се натрапва акустично.

Кожа и метал, нов 12-инчов тъчскрийн. Елегантният аналогов часовник е запазен, завърта се при стартиране на автомобила

Но надали почитателите на DS 7 ще искат да чупят рекорди за скорост при всяко качване в автомобила. Колкото и спортни амбиции да бъдат приписвани на този шикозен SUV, спокойното носене по пътя (с до 135 км/ч – изцяло на ток) с включен масаж на седалките (в една от трите от програми) и насладата от контакта с изпипани до съвършенство детайли като например фината кожа по таблото и high-end аудиосистемата Focal (с говорители до главите на пътниците отзад) са факторите, които правят този модел толкова специален. Специална обаче е и цената му – минимум 122 194 лв.

А разходът? Естествено, обявените от производителя 1,2 л/100 км могат да бъдат постигнати единствено с постоянно зареждане на батерията. Ако излезете на дълъг път, се подгответе за близък до разход на аналогичен дизелов модел – около 6,5-7 л/100 км.

Инфотейнмънт системата е подобрена и осигурява отлична свързаност посредством Apple CarPlay/Android Auto

Извод

И след фейслифта си DS 7 ще остане модел с подчертана индивидуалност и изискан собствен стил – в известна степен дори премиум. При конфигурацията на модела обаче избягвайте нископрофилните гуми – кощунство е те да пречат на комфортната возия, която му подхожда!

Teхнически данни: DS 7 E-Tense 4×4 300

Двигател 4-цил. редови, турбо плюс два ел. двигателя Работен обем 1598 куб.см Мощност ДВГ 147 кВт (200 к.с.) преден електромотор 81 кВт (110 к.с.), заден – 83 кВт (113 к.с.) Системна мощност 221 кВт (300 к.с.) Макс. системен въртящ момент 520 Нм Задвижване 4х4/8-степ. автоматична трансмисия Батерия 14,2 кВтч Eл. пробег 63 км (WLTP) Д/Ш/В 4593/1621/1625 мм Тегло (празен) 1836 кг 0–100 км/ч 5,9 сек Макс. скорост 235 км/ч Разход 1,2 л (WLTP) Емисии CO2 27 г/км (WLTP) Цена от 122 194 лв.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин