DS 7 Crossback като употребяван автомобил: божествен, но дали е и добър?

2002
2023

Дали висшата мода и SUV-овете си подхождат? С DS7 Crossback числящите се днес към концерна Stellantis французи през 2017 лансираха първия си самостоятелен модел, eдин модерен SUV. Базата беше собствената на концерна платформа EMP2 от Peugeot 3008 и Opel Grandland X. Първите автомобили бяха пуснати през 2018 г. В Германия бяха продадени около 7000 екземпляра – днес това е причината да се намират доста предложения като употребявани на цена от около 50 000 лв.

Внушителната задница предполага повече динамика, отколкото позволява люлеещото се меко окачване

Такъв пример е нашият автомобил от снимките с първа регистрация от юни 2019 г. от Autohus в Бокел. Като нов „французинът“ е струвал 81 600 лв. След изминати 108 604 километра лакираният в благородно черен цвят, качен на 19-цолови джанти модел с панорамен покрив и отопление на седалките струва 50 000 лева. Приятно просторният на предните и задните седалки „французин“ подчертава специалното си място в портфолиото на марката чрез безброй акценти, които го отличават от моделите на другите марки в концерна. В предницата на спортната каросерия има блестяща решетка с голям вентилационен отвор и LED светлини в стил диаманти. Благодарение на адаптивните амортисьори ще пътувате приятно и комфортно и без изпратеното в пенсия през 2017 г. от Citroën хидроактивно окачване. Върху големите, меко тапицирани кресла ще се чувствате уютно и след 3 години.

Износен скоростен лост и скъсан кожух.

Подобаващо подходящ е и ниският шум във „французина“ с опционално шумоизолирано стъкло. Претенциите за различен премиум интериор личат по висококачествените повърхности, превключвателите с метален блясък и като цяло доста добрата изработка. Дали след 2,4 години има следи от износване? По време на пробното ни шофиране нямаше скърцане и тракане, само зоната около скоростния лост и праговете отвътре изглеждаха малко поизносени.

Багажникът е с формат на комби

В дигитално отношение DS 7 не е остарял: инфотейнмънт системата на борда предлага навигация TomTom и практично свързване на Car Play. Както и повечето асистенти, екстри като системата за нощно виждане се доплащат и невинаги присъстват в оборудването. Някои детайли не изглеждат толкова премиум, колкото се надявахме: вадеща се допълнителна повърхност за бедрата има само за водача, а компютърът обича да забравя избраното последно амбиентно осветление. Затова пък DS7 се представя убедително в практиката и дава на пасажерите си благородното усещане, че се различават от мейнстрийма. Това не се отнася до динамичните характеристики на тествания BlueHDI 130 (Euro 6d TEMP). Силата на разполагащия със 130 к.с. дизелов вариант е неговата икономичност. Разходи на гориво между 5 и 6 литра са постижими. А мощността е напълно достатъчна за спокойно каране по равни пътища. За разлика от притежаващия същата мощност, но доста по-слаб 1,2-литров 3-цилиндров турбо бензинов агрегат. За каране в най-лявата лента на магистралата и за планински райони се препоръчват по-мощните версии.

130 к.с. са напълно достатъчни на DS7

Чувствително по-скъпи като употребявани са версията с 225 к.с., респективно хибридната версия E-Tense с двойно задвижване и 300 к.с. На старо те стартират от около 82 500 лв. С батерията с капацитет от 13,2 кВтч могат да бъдат изминавани електрически пробези от максимум 50 километра. Неособено бърза е мощността на зареждане от 7,4 кВт. Неотдавна имаше фейслифт: освен преработената предница, свежите линии на оборудване и модерната инфотейнмънт система сега се предлагат три хибридни варианта с мощност от 225 до 360 к.с., с капацитет на батерията от по 14,2 кВтч. Като употребяван DS 7 е препоръчителен и смислен: рядко висшата мода е толкова изгодна и пригодена за всекидневието.

Малко разхвърлян кокпит с напълно дигитални уреди. Над широката централна конзола е разположен мониторът на инфотейнмънт системата.

БЛАГОРОДЕН „,ФРАНЦУЗИН“ С ТЕХНИКА ОТ КОНЦЕРНА

DS7 притежава характер, но за щастие не е капризен. Като нов Citroën даваше две години пълна гаранция, три за лака и 12 години срещу корозия. Дори и ранните модели не представляват риск. Освен бавния в студено време монитор на инфотейнмънт системата ни изнервяха причинената от асистента за смяна на пътната лента нехармонична работа на управлението, както и неточните сензори за отваряне на задния капак и на вратите. Документирани са три сервизни акции заради дефектни задни оси (2020), опасност от пожар вследствие на изтичане на гориво (2021), както и опасност от спадане на гумите (2022).

Гуми: според данни на притежателите Plug-in вариантът E-Tense страда от силно износване на профила.
Ауспухова уредба: За разлика от идеално запечатания под, скъпоструващият ауспух показва рано видими наченки на корозия.
Задна ос: Отчасти сервизите на DS сменяха след рекламации от страна на клиентите различни носачи заради шумове.
Детайли Принципно изработката е добра, но въпреки това не всяка лайстна е напасната с милиметрова точност.

Извод

Като модел с характер и комфортно возене DS7 Crossback е алтернатива на германските премиум марки. Окачването, качеството и моторизациите не са на ниво.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин