DS 4 – още по-галантен


25
ян.
2016

Xората на Citroën се радват видимо, че новата им премиум марка DS отчита добри продажби – най-вече в Азия. От досегашния DS 4 французите са продали 115 000 броя на клиенти, влюбени в стила. Сега Citroën настъпва газта и работи сериозно, за да направи марката много благородна. През март се появи по-големият DS 5, a сега идва и вторият модел без шеврони на предницата. Освеженият DS 4 както и досега ще се предлага в изпълнение с пет врати и каросерия а ла купе, а тотално новите фарове напомнят на изискан полилей. Броят на бутоните в кокпита е намален, а голяма част от функциите се управляват от тъчскрийна и CarPlay. Тази система е съвместима с актуалните смартфони – с нейна помощ можете дори да диктувате SMS, докато шофирате. 

Благородно: за меката кожа по арматурното табло се доплащат 2400 лв.

Благородно: за меката кожа по арматурното табло се доплащат 2400 лв.

Ние имаме особен интерес към SUV-оидния DS 4 Crossback, при който клиренсът е увеличен с 30 мм в сравнение със стандартната версия на модела. Първото ни впечатление… très chic! Релсите на покрива в сребрист мат, пластмасовите защитни елементи и черните части по предницата допринасят за усещането за градски кросоувър. Двойно задвижване засега не се предлага, но за сметка на това за по-лесно придвижване извън пътя помага само специалният тракшън контрол. Crossback в Германия се предлага по избор в три бензинови (130-210 к.с.) и две дизелови (120-180 к.с.) модификации. Най-големият дизелов агрегат със серийна 6-степенна автоматична трансмисия (която при другите изпълнения е екстра) разполага със стабилен въртящ момент от 400 Нм при 2 л работен обем и не може да бъде упрекнат в липса на динамика. Базовата версия е 3-цилиндрова бензинова с работен обем 1,2 л и мощност 130 к.с. С тази моторизация DS 4 в Германия струва 47 980 лв.*, а за Crossback ще трябва да доплатите още 3000 лв.

Технически данни

Двигател 4-цил., турбо, отпред напр. • Работен обем 1997 куб. cм • Макс. мощност 133 кВт (180 к.с.) при 3750 об./мин • Макс. въртящ момент 400 Нм при 2000 об./мин • Макс. скорост 205 км/ч 0-100 км/ч за 9,3 сек • Задвижване предно/6-степ. ръчна трансмисия • Обем на резервоара 60 л Д/Ш/В 4284/ 1810-2052*/1529 мм • Обем на багажника 385 л Разход EU-Mix 4,3 л дизел/100 км • Емисии CO2 113 г/км • Цена: от 62 780 лв. (за Германия)

Извод

Идеята е добра: шикозният дизайн и кожата в интериора превръщат Citroën в изискан DS. Новият DS 4 е благороден, а преди всичко версията Crossback се вписва в духа на новото време. Той изглежда като малък SUV, но всъщност е компактен модел.

*цените в текста за Германия

 

Още по темата

Card image cap
Škoda Rapid срещу Fiat Tipo: Кой каза, че са евтини?!

24
дек.
2016

Семпла техника, ниска цена, но затова пък прилично оборудван и добър автомобил. Когато обаче добавим комфортни екстри, цената му се вдига. Сравнихме Fiat Tipo и Škoda Rapid

Card image cap
Huracán LP 580-2: новата лека дрога от Lamborghini

8
дек.
2015

Lamborghini „изпилва“ Huracan. 580-2 загубва 33 килограма, 30 к.с. и две полуоски – и сега се кара още по-екстремно. Прочетете първите ни впечатления!

Card image cap
Ford Fiesta 1.0 Ecoboost: по-зряла, но забавна както преди

13
мар.
2018

Последното поколение на Fiesta е с по-високо качество, повече възможности за персонализация и по-богато оборудване

Card image cap
Тест: X-Trail обновен, ще има и хибрид

1
авг.
2017

След Qashqai Nissan обновява и X-Trail – за да бъде актуалната генерация достатъчно „свежа“ за очакванията на клиентите. AUTO BILD изпробва модела, подложен на фейслифт

Card image cap
BMW M4 Competition: 450 „коня“ подканват към дрифт

9
авг.
2016

Мощност, 20-цолови джанти, спортно окачване и блокаж: новият пакет Competition променя М4 – и то най-вече за добро. Ние тествахме купето с вратите напред

Card image cap
Цялата информация за новия Ford Fiesta

6
юли
2017

Новият Ford Fiesta ще бъде по-спортен и по-голям, ще предлага прилична Infotainment система, но бензиновите модели са само с трицилиндров двигател. AUTO BILD разполага с цялата информация и вече го тества

Card image cap

В последния брой:

Архив >