DS 4: луксозният клас в компактния автомобил (ТЕСТ)

2412
2021

ТАЗИ ИСТОРИЯ по изключение започва от поставката във вратата. Не е пластмасова, а е тапицирана с филц. Можеше да започнем и с жабката. Не е пластмаса, а е тапицирана с филц. Можеше и от багажника. Тапицерията не е пластмасова, а е от филц. А това не е кола от висок клас, а от компактния.

Един доста ръбест тип със скосена линия на покрива. DS 4 е дълъг 4,40 метра и е висок до 1,49 метра

Добре дошъл, DS 4! Накратко ще обясним роднинската връзка. DS е благородната марка на концерна Stellantis, DS 4 е брат на Citroën C4, Peugeot 308 и Opel Astra. Дългият 4,40 метра автомобил използва техническата платформа EMP2 със 70 процента нови или преработени части. И е толкова различно, толкова фино, толкова благородно. Навсякъде ромбове – бутоните, решетката, задните светлини, кожената тапицерия – всичко е с мотиви на ромбове. DS би могла да бъде спонсор на футболния отбор Хамбургер Шпортферайн – заради ромбовете в логото…

Дигитални уреди отпред, в средата инфотейнмънт система, която може да се управлява и чрез малък монитор долу. И много премиум благородни материали

За малко да забравим да натиснем стартовия бутон на централната конзола (също с мотив на ромб)… Има толкова неща за гледане. Например шевовете – много ръчна работа, само за тапицерията на врата е необходим цял час. Или светодиодите и перлите в шевовете. Отзад изглежда са изпробвали мястото с жокей – трудно качване, ниска позиция на седене и необходима гъвкавост, за да успееш да излезеш.

Посредством минимонитора се управляват иконите на горния монитор. Получава се доста добре!

Седим отпред. Не тестваме някой от бензиновите модели със 130 до 225 к.с. или дизеловия агрегат със 130 к.с., а E-Tense, Plug-in хибрид със системна мощност 225 к.с., който може да измине 55 км на ток. Изпробвахме го, след това същата отсечка само с двигател с вътрешно горене, без да пришпорваме – 4,2 литра общ разход са съвсем приличен резултат! Сътрудничеството между електрическата машина и двигателя с вътрешно горене е добро, преходите са доста плавни! това е силата на DS 4. Спортът е за другите – „французинът“ е силен при комфорта и поглъща умело неравностите; постига го с дълги ходове на пружините, които осигуряват малко по-голямо странично накланяне.

Достатъчно пространство за главите на задните места благодарение на ниско монтираната седалка, но качването и слизането стават трудно

Затова не карайте бързо в завоите – DS 4 не харесва това. Той е за спокойните ценители. Споменахме ли, че е необходимо да гледате само напред? Head-up дисплеят прожектира информацията на пътя, като нощем DS 4 дори разпознава хора и животни. Това не е благородно, а умно. И скъпо. Базовият модел стартира от 57 800 лева, нашият E-Tense „с всичко“ струва над 100 000 лв. (изчислено по данни за Германия). Благородна цена!

Изработка, повърхности? Толкова добри, че германските премиум производители биха могли да се поучат. Предните седалки (долу) също са съвсем прилични

Двигател 4 цил., турбо, отпред напречно Работен обем 1598 см3 Мощност 133 кВт (181 к.с.) плюс ел.двигател отпред 81 кВт (110 к.с.), Системна мощност 165 кВт (225 к.с.) Макс. въртящ момент 360 Нм Задвижване Предно/8-степ. автоматик Д/Ш/В 4400/1830/1470 мм (1490 мм при Cross) Тегло (празен) 1653 кг Багажник
390 л 0–100 км/ч 7,7 сек Макс. скорост 233 км/ч Разход 1,4 л А95Н/100 км Емисии CO2 32 г/км Цена (в Германия) от 75 800 лева

ИЗВОД

Аз съм различният! Стилен интериор със страхотни материали и интелигентна техника. Мекото окачване е по-скоро за по-спокойните ценители.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин