2019
КОЙ ВСЪЩНОСТ Е КАЗАЛ, че кросоувърът трябва да е смесица между SUV и не-SUV? Новият DS 3 Crossback на благородната дъщерна фирма на Citroën ни показва какво може да се получи, когато кръстосате малък автомобил с луксозна кола. Дългият 4,12 метра автомобил е съвсем обикновен по отношение на техниката си: предно задвижване, бензинови двигатели с мощност от 100 до 155 к.с., дизелов агрегат със 130 к.с. Но затова пък всичко останало е необичайно.
Тези фарове! Те са оборудвани с LED матрична техника. Тези дръжки на вратите! При неизползване те изчезват като при Tesla. Това арматурно табло! Серийно то е тапицирано с плат, а в топмодела – с кожа. Седалките са меки и се настройват до доста ниско. Така ще пътувате спокойно, макар и мястото на задната седалка да е малко тясно за възрастни. Освен това на видимостта ви ще пречи и широката средна колона. А водачът няма да вижда добре назад и настрани заради огромната задна колона. Компактната форма на задницата ограничава вместимостта на багажника до 350 литра. За сравнение – модели с подобни размери като Audi Q2 или VW T-Roc могат да натоварят повече. Окачването е с комфортна настройка, без да притежава люлеещия характер на C4 Cactus.
Тук високата скорост в завои се приема съвсем спокойно от окачването. За съжаление управлението е малко нечувствително. 3-цилиндровите бензинови двигатели не звучат много благородно, но осигуряват приличен максимален въртящ момент в базовите версии. Ако изберете версия със 130 или 155 к.с., ще получите и винаги отлично превключващата 8-степенна автоматична трансмисия. Няколко месеца след пазарния старт през май DS ще пусне и електрическата версия с двойно задвижване E-Tense. Нейните характеристики: пробег от 320 километра, 100 кВтч мощност, 260 нютонметра максимален въртящ момент – цената на модела ще бъде около 80 000 лв. (за Германия). За 30 минути ще можете да заредите за 80 процента от пробега. Стартът е от 46 000 лева (за Германия) за 3-цилиндровия мотор със 100 к.с. За парите си получавате смислено базово оборудване, макар че 16-цоловите стоманени джанти с тасове не изглеждат особено благородно.
Първото впечатление
Този страхотен дизайн е много различен – DS 3 Crossback прави впечатление. За съжаление дизайнът си има недостатъци: отзад мястото е недостатъчно за възрастни.
Извод
Този „французин“ вероятно няма да печели сравнителни тестове, но затова пък грабва сърцата ни! Рядко има мини-SUV, който да е толкова различен колкото DS 3 Crossback. Невинаги е разумно, но е страхотно стилен и благородно обзаведен. Много фин!
Двигател 3 цилиндъра, турбо, отпред напречно Работен обем 1199 см3 • Мощност 75 кВт (100 к.с.) при 5500 об/мин • Макс. въртящ момент 205 Нм при 175 об/мин • Задвижване предно, 6-степ. механична Д/Ш/В 4118/1802-1988*/1534 мм • Тегло (празен) 1306 кг • Багажник 350–1050 л • 0–100 км/ч 10,9 сек • Макс. скорост 181 км/ч • Разход 4,7 л А95Н (NEFZ) Емисии CO2 108 г/км • Цена от 46 980 лева (за Германия)