DS 3 Crossback E-Tense: Е като ексклузивен


20
февр.
2020

НЕ, КАПАЧКАТА НА РЕЗЕРВОАРА по изключение не е с ромбоидна форма. Иначе тази форма ни преследва навсякъде: по стартовия бутон, бутоните или емблемата на марката. DS иска да бъде благородната марка на Франция: различна, модерна и с „първия електрически премиум SUV“. DS 3 Crossback в електрическия си вариант E-Tense е базиран на Peugeot e-208. Най-малкият DS изглежда внушително, а вътре срещу доплащане ви очакват везана кожена тапицерия и рифеловани бутони, но и обратната страна на медала като лош обзор и тясна задница.

Навсякъде квадрати – те обаче не улесняват управлението на кокпита

От общата платформа с 208 хората от DS не са могли да направят чудо на пространството. Техниката е на Peugeot: електромоторът със 100 кВт ускорява електромобила за 9,1 секунди до темпо 100 км/ч, а батерията с капацитет 50 кВтч стига за изминаването на 320 километра (при икономично каране). Възможно е да се получи, но на междуградски пътища E-Tense харчеше 15,2 кВтч на 100 километра. На режим B (под D на лоста на трансмисията) изтръгва чрез силно рекупериране още няколко километра. 21,9 кВтч при 110 км/ч. Normal като среден от трите режима на движение е достатъчен и изпраща 80 кВт към предната ос, а едва режим Sport – пълните 100 кВтч.

Типичният шум на електромобил е държан навън от дебелото предно стъкло и добрата шумоизолация, а DS 3 иска да играе ролята на малкия изкусител. И дори с модерните 18-цолови джанти вози по-меко от стегнатото 208, като освен това E-Tense се справя по-добре по лоши настилки. Избраното от французите мерило: Audi Q2 и Mini Countryman. И двата конкурента са по-големи, а цените при DS са доста самоуверени – 77 000 лв. С 18 000 лв. повече от DS 3 Crossback с бензинов агрегат. E при E-Tense наистина означава ексклузивно.

DS е малък SUV. Редакторът Йоахим Щаат харесва дизайна

ИЗВОД

Този електромобил запълва една неразработена досега ниша: на елегантните малки модели с висока позиция на седене. Добра работа, DS. Въпросът е дали ще се намерят достатъчно клиенти за високите цени на луксозните модели, под които се крие техника на Citroën/Peugeot.

DS 3 Crossback E-Tense
Двигател
електромотор с постоянен магнит • Мощност 100 кВт (136 к.с.) • Макс. въртящ момент 260 Нм Капацитет на батерията 50 кВтч Пробег 320 км (според WLTP) • Задвижване предно/едностепенна трансмисия Д/Ш/В 4118/1791/1534 мм Тегло (празен) 1525 кг Багажник 350–1050 л 0–100 км/ч 9,1 сек • Макс. скорост 150 км/ч • Разход 17,8 кВтч/100 км (WLTP) Цена от 76 500 лв. (за Германия)

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >