2019
КАКВО ВСЪЩНОСТ Е ТОВА? Висок малък автомобили или бейби-SUV? Няма значение, такива автомобили вече се срещат на всеки ъгъл. Затова не е учудващо, че има и доста благородни версии. Най-добрият пример за това е DS, благородната марка на Citroën, която пусна екстравагантния DS 3 Crossback. Модел, който веднага иска да изпъкне със своя стил и оборудване. Естествено и по отношение на цената.
DS 3 не е версия на притежаващите подобни размери Citroën C3 Aircross или Opel Crossland X от същия концерн, а има своя собствена платформа. Предимството: с нея на по-късен етап Crossback може да се появи и като електромобил. За пазарния старт обаче на разположение са само бензинови двигатели. 3-цилиндровият със 130 к.с. е стар познайник от редица модели на концерна PSA.
„Французинът“ като че иска да ни поздрави – дръжките изскачат от каросерията. Колко приканващо. Серийният лак Millenium Blue и кожената тапицерия по седалките и арматурното табло (доплащаща се екстра) подчертават страстта към лукса. Именно такава е DS: марка с нещо специално и луксозно. Има четири нива на оборудване, шест различни стила, наредени „инспирации“.
Тестовият ни автомобил е с ниво на оборудване So Chic, инспирация Opera, и струва 75 000 лв. (за Германия). Изчистеният дизайн изглежда по друг начин: малко претрупаната централна конзола изисква повече внимание, прецизност и време за свикване – разбира се, всичко това няма как да се случи по време на движение. Обзорът назад не е от най-добрите, а пасажерите на втория ред може да се оплачат, че им е тясно в сравнение с други подобни модели. Иначе дигиталният скоростомер и Head-up дисплеят са типични за моделите от високия клас, а под капака има 8-степенна автоматична трансмисия като в Peugeot 308. Това е обещание за голямо удоволствие. 3-цилиндровият мотор е с горещ темперамент (10,6 сек до темпо 100) и придвижва уверено напред малкия кросоувър. Ръмжащият звук при средни обороти наистина доставя удоволствие. При потегляне обаче – когато 1,2-литровият агрегат попадне в турбодупка, автоматичната трансмисия малко се забавя.
На Crossback му липсва зрялост на окачването. Въпреки 18-цоловите джанти (с доплащане) моделът е истински „французин“ от старата школа и вози подчертано комфортно, без да се люлее в завоите. Тоест DS предпочита насладата вместо наградата „Най-твърд SUV“.
Клиентите му трябва да са щедри и спокойни. Все пак „французинът“ не е никак евтин. Дори покривът в черно се доплаща. Конкуренти като Seat Arona или Opel Crossland са по-евтини, но те не притежават онова различно и специално нещо, което има DS 3 Crossback.
ИЗВОД
DS произвежда „най-шикозните французи“ – на базата на „нормални“ модели. DS 3 Crossback провокира клиентите, търсещи необикновеното: повече лукс, а не толкова полезна стойност. Това удоволствие струва скъпо.