2017
По време на подготовката за рекорда Денис Донкервоорт постоянно поглеждаше към небето, надявайки се слънцето все пак да се покаже. Напразно – температурата остана 10°C. Така тежащият 700 килограма автомобил с лека конструкция не успя да загрее гумите си до оптимална температура. Въпреки загряващите обиколки градусите не се повишиха над 40°C. Затова е впечатляващо, че въпреки този факт рекордът за автомобили от малко серийно производство на KTM X-Bow R бе подобрен. Освен това Донкервоорт призна, че не е експерт на тема „Заксенринг“ и окачването на автомобила по принцип е за съвсем други гуми. На моменти наистина си проличаваше колко трудно е на Donkervoort да поддържа курса. D8 GTO, който освен с контрол на сцеплението не разполагаше с други асистенти, се бореше с всеки завой. Заради откритата каросерия се виждаше как всяко завъртане на волана води до движение на стабилизиращата щанга, което от своя страна допринасяше за общата драма на пистата. Донкервоорт остана едно цяло със своя автомобил, запази концентрация и постоянно подобряваше времената си на обиколки. Комбинацията от лекотата и безкомпромисния характер на 5-цилиндровия мотор на Audi правеше този атлет толкова атрактивен. Донкервоорт бе сигурен, че при по-топло време без проблеми щеше да падне под 1:30. Любопитни сме за следващата година.
Teхнически данни: R5 турбо, 2480 cм³, 380 к.с., 475 Нм, 695 кг, 0-100 км/ч за 2,8 сек, 270 км/ч максимална скорост, около 410 000 лева
Ден на рекордите на пистата: заедно с 15 производители и тунинг фирми излязохме на „Заксенринг“ 2016! ВРЕМЕНАТА на лов за рекорди! Идеята изглеждаше проста и лесно осъществима: събираме колкото е възможно повече автомобили с разрешително за движение по нормални пътища на писта и даваме възможност на тунинг фирмите и производителите да участват със своите коли, карани от пилоти професионалисти. Целта: възможно най-много рекорди на пистата в различни категории – най-бърз „американец“, най-бърз ван, най-бърз Mercedes, най-бърз сред всички. Денят на рекордите, който се състоя през 2015 г. на пистата „Заксенринг“, бе голям успех: 21 автомобила поставиха 12 рекорда. Първоначално не бяхме сигурни дали такова мегасъбитие може да бъде повторено година покъсно. Решението обаче дойде лесно: някои искаха реванш, други бяха започнали да правят автомобили за рекорди. Когато от Mercedes AMG заявиха участие с три, а от Porsche – с два автомобила, проектът стартира. Последваха ги и други производители. Тунинг фирмите също не чакаха покана – единствено победителят от 2015 г. Tikt, специалист на тема Corvette, не успя да довърши колата си навреме. Въпреки това за нас бе късно да се откажем – новото събитие трябваше да стартира. И ние го направихме.