Новини » Donkervoort D8 GTO Bare Naked Carbon Edition: Карбонов суперспортист

Donkervoort D8 GTO Bare Naked Carbon Edition: Карбонов суперспортист

0409
2017

Малката холандска фирма Donkervoort е известна с ръчно изработените си роудстъри в стила на легендарния Lotus Seven. С изключение на външния вид автомобилите нямат други прилики. Основателят на фирмата Йооп Донкервоорт залага на модерни, леки материали като карбон и монтира съвременни двигатели. Така е и при актуалния модел D8 GTO, който разполага под капака си с 2,5-литровия 5-цилиндров мотор от Audi RS 3. Сега холандския бутиков производител представи D8 GTO RS Bare Naked Carbon Edition. Първият екземпляр ще бъде доставен на клиента.

През последните десет години Donkervoort разработи собствен метод за производство на карбонови компоненти. Най-новата технология на холандците носи името X-Core. Компонентите се произвежда в един-единствен работен цикъл, докато частите на каросерията се състоят обикновено от външна и вътрешна обвивка. Методът X-Core е използван за първи път при D8 GTO RS, чиято каросерията се състои до 95 процента от карбон. По този начин теглото на автомобила е доста редуцирано и двигателят на Audi с 380 к.с. има доста лека задача: роудстърът ускорява до 100 км/ч само за 2,7 секунди.

Същото важи и за специалния модел на хората от Ниската земя. При него е използван не обикновен карбон, а прозрачен. така видима става специалната структура на карбона. отнася се не само до каросерията, но и до средния тунел, вратите, арматурното табло и седалките. Не са пропуснати дори детайли като капаците на предпазните колани, корпуса на ключалката на запалването и рамките на фаровете.

Прозрачният карбон има смисъл, когато и лакът е специален – в случая той е също прозрачен, на BASF. За да позволят индивидуализация на клиентите са добавени цветни пигменти. Така доставеният вече автомобил е в син нюанс. Базовата цена на D8 GTO RS Bare Naked Carbon Edition е 430 000 лв.  Специалният модел е лимитиран на 15 автомобила.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

ƒ