2016
Добавката върху предния капак с два отвора за въздух има един проблем. През 80-те години тя е последният писък на модата от каталога на D&W и често насочва насрещния въздух към разни малки 4-цилиндрови моторчета, да не говорим, че понякога се поставя и на коли със задно разположен двигател… В наши дни извън САЩ единствено Subaru си позволява да постави въпросния елемент – но само за осигуряване на свеж въздух към интеркулера.
Shaker-ът гарантира удоволствие от шофирането
При драгстерите, Hot Rod-ите и Muscle Car-ите, там, където се е „родил“, Scoop-ът (б.пр. „лопатка“) остава любимец и до ден-днешен. Особено в своята версия Shaker, която седи директно над двигателя. Разположена в отвор, тя дава възможност на шофьора да се наслаждава на „треперенето“ на V8-чудовището. 6,4-литровият Hemi наистина заслужава това определение: за 15,6 сек той ускорява „американеца“ от 0 до 200 км/ч – без турбо, без трансмисия с два съединителя и без клапи в ауспуховата система. Challenger e корав, необуздан, шумен и нерафиниран. А черешката на тортата е движението настрани на т.нар. Shaker Hood при всяка смяна на предавката, която трансмисията на ZF автоматично прави – и то много бързо. Спирачките също са безупречни.
Благодарение на окачване от Mercedes този „янки“ може и да завива
Поведението в завои изобщо не е толкова лошо, колкото човек би очаквал с оглед на сериозните размери. Доброто старо окачване от Mercedes E-клаc W210 позволява на колата да се движи сравнително бързо, но и достатъчно сигурно по завоите – а комфортът не возене е съвсем приличен. Най-важното при този автомобил обаче е шоуефектът – никой не остава безразличен към тази кола, когато я види на улицата. Challenger става и за всекидневно шофиране – защото предлага място за четирима души и техния багаж, добри седалки и удобство за пътувания на дълги разстояния, както и добро оборудване с кожен салон и ксенонови фарове. По-пъргавите по завои Mustang и Camaro с аналогичен V8 са доста по-евтини в Европа, но не и в САЩ.
Технически данни | Dodge Challenger 392 Hemi Shaker |
Мотор | V8, отпред надл. |
Работен обем | 6417 cм³ |
кВт (к.с.) при об/мин | 362 (492)/6000 |
Литрова мощност | 77 к.с./л |
Нм при об/мин | 644/4200 |
Задвижване | задно |
Трансмисия | 8-степ. автоматична |
Предни спирачки | 390 мм |
Задни спирачки | 350 мм |
Предни гуми | 275/40 R 20 |
Задни гуми | 275/40 R 20 |
Размери Д/Ш/В | 5028/1923/1419 мм |
Измерени стойности | |
0-100 км/ч | 4,8 сек |
0-200 км/ч | 15,6 сек |
Макс. скорост | 270 км/ч |
Спирачен път | |
от 100 км/ч студени | 36,7 м |
от 100 км/ч топли | 35,7 м |
Цена на тестовия автомобил | 151 800 лева |
Извод
Challenger е истински Muscle Car, който се движи превъзходно напред, но и не се плаши от серпентините. Т.нар. Shaker Hood е приятна „закачка“, която увеличава още повече удоволствието от шофирането. Единственият по-сериозен недостатък на колата е високата й цена.