2016
2016-а не беше добра година за NASCAR: при най-популярните състезателни серии в САЩ за миналата година беше отчетена сериозна загуба на зрителски интерес. 22 от общо 29 състезания са гледани от значително по-малко хора, а при 15 от кръговете спадът е бил 2-цифрен в процентно изражение. Въпреки това интересът към NASCAR остава голям. Дейвид Хигдън, маркетинг директор на шампионатa, казва: „В момента интересът се повишава. Водим преговори с няколко автомобилни производителя.“
Един от заинтересованите е Dodge – през 2012-а тази марка се оттегли, след като Брад Кеселовски спечели титлата като част от тима Penske. Така това може да стане четвъртият автомобилен гигант в надпреварата след Chevrolet, Toyota и Ford. По време на празненствата на Ferrari в Дайтона по случай края на сезона шефът на FCA Серджо Маркионе даде надежда на феновете на NASCAR: „Миналата вечер говорих с шефа на NASCAR Джим Франс.
Маркионе добави: „През 2009 г. бяхме банкрутирали. Докато се опитвах да изплащам дълговете, не беше разумно да караме в NASCAR. Но сега ситуацията е различна. Мисля, че можем да се завърнем, когато е възможно. Трябва да намерим правилния път за това.“
Италианският мениджър обаче е познат с големите си думи, когато става въпрос за славата на някоя от марките в концерна му. В началото на сезона той сподели, че било възможно и Alfa Romeо да се завърне във Формула 1 – но до момента не са направени никакви стъпки в тази посока.
Другите производители, които са преговаряли с мениджмънта на NASCAR, са азиатски – Honda, Hyundai и Nissan. Най-успешните компании в сериите по титли са Chevrolet (39), Ford (15) и Hudson (3).