2021
Да, водородният двигател е жив! Deutz пуска агрегат на това гориво в серийно производство през 2024. Първоначално 6-цилиндровият мотор ще бъде използван за генератори и в релсовия транспорт, на по-късен етап ще бъде възможно приложение и при товарни автомобили, селскостопански и строителни машини. В пилотна фаза на проекта още от следващата година ще бъде пуснат в експлоатация водороден двигател за производство на електроенергия – съвместно с RheinEnergie. Според производителя Deutz агрегатът с означение TCG 7.8 H2 отговаря на наложените от ЕС гранични стойности за Zero Emission и по този начин е на нивото на електромоторите. Още прототипът, който беше представен на изложението Bauma в Мюнхен през 2019, предизвиква фурор в бранша.
Не бъркайте с горивни клетки! Двигател на водород не е същото като водородно задвижване, каквото имат например Hyundai Nexo или Toyota Mirai – при тях водород в комбинация с горивна клетка генерира енергия за електрическо задвижване. При агрегата на Deutz водородът се използва директно като гориво за двигателя – при това за постигане на тиха работа и мощност 200 кВт. Най-същественият недостатък при водорода е инфраструктурата: в цяла Германия броят на станциите за водород е под 100.
Още през 1979 BMW направи първия 4-цилиндров двигател на водород за 520 (E12). А в периода 2005-2007 баварците произведоха серия от 100 броя Hydrogen 7 – Серия 7 на водород, използваща 6-литров V12.