2024
На снимката – Електрическият автомобил DENSO GO, около 1949 г., потегля повече от 40 години, преди първите масово произвеждани електромобили да се появят по пътищата през 90-те години.
През 1949 г., годината на основаването на DENSO, Япония все още се възстановява от Втората световна война – във време на недостиг на бензин, храна и други стоки. Много производители трябва да проявят креативност, за да поддържат както икономиката, така и автомобилите в движение.
Докато голям автомобилни производители се преориентират към въглищата като гориво за автомобила, DENSO тръгва по друг път, като разработва електрическо превозно средство, наречено DENSO GO.
Електрическият автомобил използва правотоков мотор вместо по-често използваните тогава променливотокови, а скоростта се контролира само с четири предавки. Въпреки че шасито и батерията са твърде тежки в сравнение с тези при актуалните модели електромобили, машината разполага с голям брой значими технически решения. Прототипът може да измине 196 км с едно зареждане, почти толкова, колкото и електрическите автомобили, произвеждани четири десетилетия по-късно. С максимална скорост 42 км/ч, електромобилът на DENSO е незначително по-бавен от широко разпространените тогава автомобили на въглища.
Още по-изненадващо е, че електромобилът излиза на първия си тест по-малко от девет месеца след одобрението на проекта. Въпреки че електрическият автомобил бележи победа по отношение на технологията, той е символ на нещо много повече – на духа на DENSO.
Според Такеаки Ширай, който отговаря за проекта на електрическия автомобил, „електромобилът на DENSO е създаден благодарение на силата на характера и подчертава способността за изпълнение на креативни и тежки задачи бързо въпреки трудните обстоятелства.“
DENSO произвежда и продава 50 електрически автомобила за по-малко от година след създаването си и 40 години преди първите масово произвеждани електромобили да се появят по пътищата през 90-те години.
Макар че електрическият автомобил на DENSO е проектиран само като прототип, той се явява важна стъпка за по-нататъшния успех на DENSO и дори може да се разглежда като крайъгълен камък за немалко съвременни електромобили. Той маркира и началото на това, което по-късно се прочува като „духа на DENSO“, и е първата стъпка, която компанията прави по пътя на зеленото си развитие.