DEFENDER OCTA ОСИГУРЯВА ОСНОВИТЕ ЗА УЧАСТИЕ В СВЕТОВНИЯ РАЛИ РЕЙД ШАМПИОНАТ НА ДАКАР И ФИА

2001
2025

Defender OCTA – героят с високи постижения в неудържимото семейство на Defender ще формира основата на състезателния автомобил на Defender за Дакар и Световния рали рейд шампионат на ФИА от 2026 г., демонстрирайки екстремните си способности в най-тежките офроуд състезания в света.

Неудържимата способност за преодоляване на различни терени и силаса в основата на всеки Defender, а тези качества са от съществено значение за всеки състезателен рали рейдавтомобил. Изборът на най-бързият и най-способният Defender, произвеждан някога – Defender OCTA, за основа на програмата за рали рейд на британската приключенска марка,е напълно естествен.

Defender ще участва с два състезателни автомобила в петте кръга на Световния рали рейд шампионат на ФИА (W2RC) в категорията „Stock“ за автомобили, базирани на серийни модели, а от 2026 г. – с три автомобила в ключовото събитие на шампионата – рали Дакар.

Нови правила, целящи да направят категорията „Stock“ значително по-конкурентна, ще бъдат въведени до 2026 г., поради причината че ФИА и организаторите на Дакар реагират на нарастващата популярност на високопроизводителните автомобили 4х4 и SUV. Именно повишената производителност, която новите правила позволяват, прави категорията „Stock“ идеална за автентично демонстриране на изключителната издръжливост и възможности на Defender.

Марк Камерън, Управляващ директор Defender, сподели:Предизвикателството да се справим с най-трудното рали рейд събитие в света е върховното изпитание за най-екстремния ни Defender досега. Знаем, че Дакар ще бъде грандиозно предизвикателство, но Defender OCTA съчетава огромна производителност с характерните за Defender възможности и издръжливост – перфектната основа за това, което съм убеден, че ще бъде изключително конкурентен рали рейд автомобил.“

Джеймс Баркли, Управляващ директор JLR Motorsport, сподели:„Надпреварата на Defender в Дакар ще бъде изключително вълнуващо предизвикателство. Имахме визия за бъдещето на автомобили, базирани на серийни модели в рали рейда, така че беше изключително положително да се обединим с ASO, ФИА и други производители и да работим съвместно за създаването на новия правилник за категорията „Stock“. Сега разполагаме с подходящата платформа, за да демонстрираме истински възможностите на Defender в най-голямото предизвикателство в офроуд моторните спортове. Предстои ни година на детайлна подготовка, тестове и обучение, за да сме готови за Дакар 2026. Екипът вече е в напреднала фаза и с нетърпение очакваме да се състезаваме както в Дакар, така и във W2RC – най-тежките офроуд състезания в света.“

В основата на Defender OCTA изапазеназасъстезателнитеавтомобилие неговатаздраваархитектура D7x (заекстремниусловия).Базирана на лекатаалуминиевамонококконструкция, която е в основата на всеки Defender, тя е трипътипо-здрава от традиционнитеконструкции, базирани на рамаи осигурявавпечатляващаустойчивост на усукване.

Тазивродена издръжливост, в съчетаниесъсспециалноразработенатагеометрия и динамичен дизайн на Defender OCTA, гонаправиестественизборзаоснова на програмата на Defender заДакар. Специалноподготвенитесъстезателниавтомобилищесподелятархитектурата, трансмисиятаи задвижването на Defender OCTA, съгласноправилата на Дакар и W2RC, зададемонстриратнеговитенеудържимивъзможности и издръжливост. Мощносттащесеосигурява от 4,4-литровия Twin Turbo V8 двигателна Defender OCTA. Всеобхватнапрограмазатестове и разработка на състезателния Defender вече е в ход. Кулминацията й щебъде в тестовисъбития и пълнопредставяне на отборапо-къснотазигодинапрединачалото на Дакар и Световнияралирейд шампионат на ФИА през 2026 г.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин