De Tomaso Pantera отново е тук!

0801
2020

ТОЗИ пилот НЕ Е СЪВСЕМ НАРЕД. Франческо Барони е прототипът на автомобилен състезател. Слаб като жокей, жилав като състезател по бягане с препятствия и обсебен от високите скорости – на прасците си е татуирал Brake и Throttle, тоест „спирачка“ и „газ“. Какво друго искате да знаете? Той е шефът на тестовите пилоти на Ares Design („Най-страхотната работа на света“), а служебният му автомобил е с V10-атмосферен двигател и 650 к.с. За 3 секунди ускорява от 0 до 100 км/ч, за под десет секунди до темпо 200, а максималната му скорост е над 325 км/ч.

Намираме се в Комо – красива част от Италия, близо до Алпите. Обичаща автомобилите. Аз също съм влюбен в една кола – в Ares. Мечта в червено, първият готов за движение от общо 23 екземпляра. И първият модел на серията Legends Reborn на Ares Design. Производителят на каросерии от Модена възражда спортния автомобил за нов живот, като началото е поставено през 70-те години от De Tomaso Pantera. Именно него ще получа възможност да тествам – включително и с потните ръце.

Управление с допир? Не, в Ares всичко е механично – въпреки това е добро

Ares Design, всъщност специалист на тема тунинг на луксозни модели от Bentley до Maybach, комбинира High Performance шаси с двигател и изработена на ръка каросерия от карбон. Последната е дело на дизайнера на Ares Арналдо Хуракан. С което става ясно, че целевата група на италианския уникат са много богати колекционери на автомобили и автомобилни ентусиасти. Маниаци, за които дори и Bugatti Veyron не е достатъчно ексклузивно. И които се усмихват при споменаване на цената: 1,23 милиона лева искат от Ares Design за интерпретацията на Pantera. Плюс ДДС. Дребна сума за олигарси и шейхове.

„Ще тръгваме ли?“ Барони се усмихва широко. 26-годишният мъж го прави винаги, когато може да изкара своето „бебче“. Качваме се в ниската карбонова ракета. Той отляво, аз отдясно – няма да се разправям с майстора. „Най-важното е това тук“, казва той. И показва яркочервения превключвател на волана. „Оттук ще настройваш режимите на движение. А звукът… Strada, Sport, Corsa. Strada е шептящият режим, Sport изостря реакцията на педала на газта и акустиката. Но единственият истински режим е Corsa. Така казва Барони, който на място си играе с оборотомера. В този състезателен режим чудовището свисти, крещи и пуфти. Адски, епично, божествено. Барони натиска педала на газта – Corsaaaaa!

Това при него означава: амортисьорите и реакцията на газта са в позиция за „бой“ и ESP е изключена! Panther ускорява като светлинен лъч. Задницата „маха с опашка“. Саундът ще накара мозъка ви да вибрира. Бузите ми сякаш са залепнали за подглавника. Този Panther е невероятен. Барони също. Без никакво прекъсване клонингът на Lambo преминава през тунела на брега на морето.

Роднинска връзка: по дигиталните уреди познаваме, че отдолу всичко е Lambo

Барони вади усмивката „Барони“. Той обича този автомобил. Стриктно следи всяка реакция на машината. За по-голямата част от настройките е отговарял лично той. Над 600 Нм изпраща 10-цилиндровият агрегат към всичките четири колела. Официално максималният въртящ момент е на разположение при 6500 оборота. Усещането е обаче, че още при 1000 оборота седалките започват да вибрират. Супер спортните автомобили са мостът към електрическата мобилност…

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин