2020
ТОЗИ пилот НЕ Е СЪВСЕМ НАРЕД. Франческо Барони е прототипът на автомобилен състезател. Слаб като жокей, жилав като състезател по бягане с препятствия и обсебен от високите скорости – на прасците си е татуирал Brake и Throttle, тоест „спирачка“ и „газ“. Какво друго искате да знаете? Той е шефът на тестовите пилоти на Ares Design („Най-страхотната работа на света“), а служебният му автомобил е с V10-атмосферен двигател и 650 к.с. За 3 секунди ускорява от 0 до 100 км/ч, за под десет секунди до темпо 200, а максималната му скорост е над 325 км/ч.
Намираме се в Комо – красива част от Италия, близо до Алпите. Обичаща автомобилите. Аз също съм влюбен в една кола – в Ares. Мечта в червено, първият готов за движение от общо 23 екземпляра. И първият модел на серията Legends Reborn на Ares Design. Производителят на каросерии от Модена възражда спортния автомобил за нов живот, като началото е поставено през 70-те години от De Tomaso Pantera. Именно него ще получа възможност да тествам – включително и с потните ръце.
Ares Design, всъщност специалист на тема тунинг на луксозни модели от Bentley до Maybach, комбинира High Performance шаси с двигател и изработена на ръка каросерия от карбон. Последната е дело на дизайнера на Ares Арналдо Хуракан. С което става ясно, че целевата група на италианския уникат са много богати колекционери на автомобили и автомобилни ентусиасти. Маниаци, за които дори и Bugatti Veyron не е достатъчно ексклузивно. И които се усмихват при споменаване на цената: 1,23 милиона лева искат от Ares Design за интерпретацията на Pantera. Плюс ДДС. Дребна сума за олигарси и шейхове.
„Ще тръгваме ли?“ Барони се усмихва широко. 26-годишният мъж го прави винаги, когато може да изкара своето „бебче“. Качваме се в ниската карбонова ракета. Той отляво, аз отдясно – няма да се разправям с майстора. „Най-важното е това тук“, казва той. И показва яркочервения превключвател на волана. „Оттук ще настройваш режимите на движение. А звукът… Strada, Sport, Corsa. Strada е шептящият режим, Sport изостря реакцията на педала на газта и акустиката. Но единственият истински режим е Corsa. Така казва Барони, който на място си играе с оборотомера. В този състезателен режим чудовището свисти, крещи и пуфти. Адски, епично, божествено. Барони натиска педала на газта – Corsaaaaa!
Това при него означава: амортисьорите и реакцията на газта са в позиция за „бой“ и ESP е изключена! Panther ускорява като светлинен лъч. Задницата „маха с опашка“. Саундът ще накара мозъка ви да вибрира. Бузите ми сякаш са залепнали за подглавника. Този Panther е невероятен. Барони също. Без никакво прекъсване клонингът на Lambo преминава през тунела на брега на морето.
Барони вади усмивката „Барони“. Той обича този автомобил. Стриктно следи всяка реакция на машината. За по-голямата част от настройките е отговарял лично той. Над 600 Нм изпраща 10-цилиндровият агрегат към всичките четири колела. Официално максималният въртящ момент е на разположение при 6500 оборота. Усещането е обаче, че още при 1000 оборота седалките започват да вибрират. Супер спортните автомобили са мостът към електрическата мобилност…
Продължете на следващата страница