DBX707: Голямата работа?

2405
2022

Aston Martin пуска на пазара топверсията на своя SUV. DBX707 разполага със 707 к.с., 900 нютонметра максимален въртящ момент, 310 км/ч максимална скорост и още много други впечатляващи стойности и екстри. Тествахме го

Първо най-важното. 707 не е модел на Boeing, нито на Peugeot. Американците дълго време имаха такъв самолет в гамата си, а както е известно французите са запазили всички възможни комбинации от числа с 0 в средата.  Но въпреки това не оставяйте пауза преди числата: Aston Martin DBX707, така се пише правилно.

707 както се досещате е заради конски сили. Първоначално в процеса на разработка са били 700, но са излезли малко повече.  Все пак няма нищо лошо. Иначе DBX707 е първият автомобил, за който отговаря назначеният от 2020 г. шеф на Aston Martin Тобиас Мьорс. Мьорс бе преди това дълги години при AMG, а сега е взел със себе си и Ралф Иленбергер, човекът за двигателите.

Той самият е работил над познатия ни 4,0-литров V8 агрегат на AMG. Сега двигателят е усъвършенстван и е получил нови турбини и ново управление. Такъв двигател се предлага – британците се гордеят с това – само при Aston Martin.

Резултатът – 707 к.с. при 6000 оборота и максимален въртящ момент от 900 Нм при 2600 об/мин. Спринтът до 100 на тежащия поне 2,2 тона DBX707 трае 3,3 секунди, а максималната скорост е 310 км/ч. Значително повишение в сравнение с нормалния DBX: 550 к.с., 700 Нм, 4,5 секунди, 291 км/ч. А DBX707 действително би бил по-бърз от Lamborghini Urus (650 к.с., 3,6 секунди, 305 км/ч), според Aston Martin основният конкурент на модела.

Серийни керамични-карбонови спирачни дискове

Трансмисията е също познатата ни от AMG 9-степенна автоматична, а задвижването е двойно. Окачването е въздушно, а спирачните дискове са керамично-карбонови – отпред с диаметър 420, а отзад – с 390 мм.

Спирачките се представиха сравнително добре по време на теста. Беше студено (около 9 градуса), валеше дъжд, а тестовото DBX707 бе с 23-цолови джанти с гуми Pirelli P Zero. Обстоятелствата не бяха особено добри, затова и лекото забавяне при натискане на педала на спирачката не бе изненадващо.  

Ръмжащ V8 мотор в DBX707

От Aston Martin са направили страхотна комбинация двигател-трансмисия. Мощният V8 е внушителен, гневно ускоряващ и изстрелва от място DBX707 направо брутално. За спринта до темпо 100 са му нужни 3,3 секунди, а освен това звучи точно така, както очакваме от един V8 ръмжащ, издаващ тътен, но не и натрапващ се.

9-степенната трансмисия реагира пъргаво и превключва предавките безмилостно прецизно и лесно в режим Sport+.

DBX707 се движи доста пъргаво, но теглото му все пак се усеща. Все пак да не забравяме, че DBX707 е дълъг над пет метра и широк два метра, а междуосието му е над 3 метра.

DBX707 може да вози и комфортно – въздушното окачване не обичаше единствено напречните фуги. Управлението реагира директно и прецизно – бихме искали обаче малко повече чувство.

Добро предлагано място в Aston Martin

Колкото и интензивно да са се позанимавали хората от Aston Martin със задвижването и окачването, при дизайна почти не забелязваме особени разлики спрямо нормалния DBX. Отпред решетката на DBX707 е по-голяма – с по-големи вентилационни отвори, освен това броните и спойлерите са нови.

При обзавеждането на интериора Aston Martin също се отказва от големи промени – изгледът на кокпита с 12,3-инчовия дисплей за водача и 10,25-инчовия дисплей в средата ни е познат. Интересното е, че няма тъчскрийн! Леко преобразена е средната конзола, сега има нов превключвател за избор на режимите на движение. Навигационната и мултимедийната система не са съвсем на нивото на Mercedes – изглеждат малко стари.

Приятно сме изненадани обаче от предлаганото място в DBX – особено от просторната задница. Има разделяща се на три задна облегалка и съвсем приличен багажник (според Aston Martin 638 литра). Пазарният старт на модела е от средата на година – на цени от 477.000 лв. Този DBX707 наистина е голямата работа.

Технически данни и цена: Aston Martin DBX707

• двигател V8-битурбо, отпр. надлъжно
• работен обем 3982 cм3
• мощност 520 кВт. (707 к.с.) при 6000 об/мин
• макс. въртящ момент 900 Нм при 2600 об/мин
• двойно задвижване/9-степенна автоматична трансмисия
• Д/Ш/В 5039/ 1998/1680 мм
• собствено тегло 2245 кг
• обем на багажника 638 л
• 0–100 км/ч за 3,3 сек
• макс. скорост 310 км/ч
• разход на гориво 14,2 л А 95 Н
• CO2 323 г/км
• цена: от 477.000 лв.

ИЗВОД

Двигател,. Трансмисия, окачване, аеродинамика, електроника, спирачки… Aston Martin са прецизирали много неща по DBX. DBX707 се управлява забележително бързо, остро и прецизно, При това предлага много място и фино оборудване.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин